امیدواریم محیط زیست به حق الناس تبدیل شود

به گزارش خبرنگار علمی کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، حمید میرزاده روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معتقدیم محیط زیست حق تمام مردم و بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است بنابراین باید از تمام ظرفیت های دانشگاه آزاد در حوزه محیط زیست استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی 68 هزار هیات علمی و بیش از 400 واحد در سراسر کشور دارد که ظرفیت های بسیار خوبی در تمام زمینه ها از جمله محیط زیست دارد و چون دانشگاه آزاد مایل است ماموریت گرا باشد، از این رو پیشنهاد دادیم تا از این ظرفیت ها در راستای حفظ محیط زیست کشور استفاده شود.
میرزاده ادامه داد: تاکنون پژوهش و اقدامات خوبی در زمینه محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است و برای بسیاری از آنها به دنبال سرمایه گذار هستیم که پژوهش هایی در زمینه کنترل آلاینده ها در کشاورزی، آب، هوا و رویکردهای شهری، مسائل مربوط به کاهش آلودگی خاک، تبدیل ضایعات به مواد ارزشمند و کنترل آفات نباتی برخی از این اقدامات است.
وی اظهار کرد: سال ها است که پژوهش های مختلف محیط زیستی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور انجام می شود که برخی از آنها تا حد تولید محصول پیش رفته اند، به عنوان مثال پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان اصفهان موفق به تولید نانو رسی برای کنترل و مقابله با ریزگردها شدند.
میرزاده با اشاره به امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که کارگروهی تشکیل شود و مسوولیت اجرای مفاد این تفاهم نامه را بر عهده بگیرد.
وی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی 100 مرکز رشد وجود دارد که 10 مرکز روی محیط زیست متمرکز شده اند، همچنین 926 شرکت دانش بنیان در مجموعه دانشگاه آزاد وجود دارد که 70 شرکت مربوط به محیط زیست است.
تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی امروز – شنبه – در سازمان حفاظت محیط زیست میان معصومه ابتکار و حمید میرزاده به امضا رسید.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *