تعبیر خواب صوفی شدن

تعبیر خواب صوفی شدن

تعبير خواب صوف به روايت محمدبن سیرین
دیدن جامه صوف به خواب ، منفعت است.

هر که در خواب ببیند که به سلک صوفیان پیوسته و خود را در خانقاه و در جمع سالکان ببیند، از دنیا و زرق و برق فریبنده آن دست کشیده و در امر آخرت کوشا است تا به سعادت و رستگاری دست پیدا کند و خارج شدنش از مجمع صوفیان، خروج از مرام و مسلک طریقت است.

محمد ابن سیرین می گوید: اگر کسی دید که صوفی شد و با صوفیان درخانقاه مجاور نشست، دلیل که دست از دنیا بدارد و به کار آخرت پردازد. اگر ببیند که از میان صوفیان بیرون رفت، دلیل که میل او به کار شود.

امام صادق (ع) می فرماید: دیدن صوفی شدن در خواب بر چهاروجه است:
بازداشتن از دنیا،
از خلق کناره گرفتن،
پیوسته به عبادت مشغول بودن،
طمع به کسی نداشتن.

اگر دید که صوفی شد و با صوفیان درخانقاه مجاور نشست ، دلیل که دست از دنیا بدارد و به کار آخرت پردازد . اگر بیند که از میان صوفیان بیرون رفت ، دلیل که میل او به کار شود . حضرت امام جعفر صادق فرماید : دیدن صوفی شدن در خواب بر چهاروجه است . اول : بازداشتن از دنیا . دوم : از خلق کناره گرفتن . سوم : پیوسته به عبادت مشغول بودن . چهارم : طمع به کسی نداشتن .

(لغت نامه دهخدا): صوف. (ع اِ) پشم گوسفند. (منتهی الارب) (ترجمان علامه ٔ علائی) (مهذب الاسماء). پشم، عِهْن. ج، اَصواف. پشم بعضی حیوانات. (غیاث اللغات). در اختیارات بدیعی آرد: به پارسی پشم خوانند و طبیعت آن گرم و خشک بود و نیکوترین آن نرم بود و پشم سوخته خشک بود در سیم و مجفف. صفت سوختن آن مانند سوختن ابریشم بود بگیرند دیگ آهنی یاکواریی (عربی به فارسی): پشم گوسفند وجانوران دیگر , پارچه خوابدار , خواب پارچه , پشم چیدن از , چاپیدن , گوش بریدن , سروکیسه کردن , پشم , جامه پشمی , نخ پشم , کرک , مو(فرهنگ عمید): پشم،
لباس پشمی،(حل جدول): پشم گوسفند
صوف (مترادف و متضاد زبان فارسی): پشم
صوف (فرهنگ فارسی هوشیار): پشم گوسفند، و یا بعضی از حیوانات
صوف (فرهنگ فارسی آزاد): صُوْف، پشم گوسفند- پارچه پشمی ابتدائی (جمع: اَصْواف)،تعبیر خواب صوفی

خرید تاروت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *