از ۵ طرح پسا دکتری در حوزه شیمی حمایت می شود

از ۵ طرح پسا دکتری در حوزه شیمی حمایت می شود

صندوق حمایت از پژوهشگران با اعلام فراخوان حمایت از رساله های دکتری از ۵ رساله در پژوهشگاه شیمی به مدت ۵ سال حمایت می کند.

Image result for ‫پسا دکتری در حوزه شیمی‬‎

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین تفاهم نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و پژوهشگاه شیمی منعقد شد. این تفاهمنامه در راستای بهره مندی پژوهشگران و فناوران کشور از حمایت های صندوق است. بر اساس این تفاهم نامه حمایت از ۵ طرح پسادکتری پژوهشگاه شیمی در دستور کار قرار گرفت.

نصرت اله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در نشست امضای این تفاهمنامه با اشاره به برخی از اقدامات این مرکز درخصوص حمایت از طرح های پژوهشی و توسعه علمی کشور، گفت: حمایت از برجستگان علمی کشور در قالب  کرسی های پژوهشی با هدف الگوبرداری از مراکز علمی دیگر کشورها نیز از چهارسال به ۱۰ سال افزایش یافته است و شاهد افزایش بودجه آن از حدود ۱۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد تومان هستیم به این صورت که صاحب کرسی می تواند تا سقف ۲ میلیارد تومان طی ده سال از حمایت های این صندوق بهره مند شود.

وی افزود: این کرسی های پژوهشی به این صورت است که پنج سال اول داخلی و پنج سال دوم با حداقل یک همکاری بین المللی ادامه پیدا می کند.

ضرغام در مورد حمایت از اختراعات عنوان کرد: تاکنون  ۷۰ اختراع از سوی ایران در آمریکا پتنت شده و بر اساس اطلاعات به دست آمده از کارگزاران  حاضر در خارج از کشور، حدود ۳۰.۲۲درصد از این اختراعات تجاری سازی شده اند.

وی از حمایت از پایان نامه های دکتری خبر داد و افزود: سومین فراخوان حمایت از رساله های دکتری اعلام شده است.

به گفته وی، در سال گذشته از ۱۰۳ پایان نامه دکتری حمایت کردیم و در اولین فراخوان امسال نیز از ۱۶۰ پایان نامه حمایت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این تعداد به ۳۰۰ پایان نامه افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *