مقام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: مراکز توسعه علوم سلولی در شیراز و تهران ایجاد می شود

مقام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: مراکز توسعه علوم سلولی در شیراز و تهران ایجاد می شود

دکتر امیرعلی حمیدیه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود: توسعه علوم پزشکی در ایران و در جهان به سمت پزشکی بازساختی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها می رود ، کشورمان زیر ساخت های مناسب برای توسعه این علم دارد ، شیرینی توسعه این علم را مردم ایران به زودی خواهند چشید و در زمینه های بالینی ما دستاوردهای شگرفی را در زمینه سلول درمانی تجربه خواهیم کرد .
وی اظهار کرد: قطب شمال کشور اخیرا فعال شده و شهر تبریز کانون توسعه علوم سلولی در این قطب از زیر ساخت های موجود استفده می کند ، اولین مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است که در این شهر ایجاد شده است و دومین مرکز هم تا دو سه ماه آینده در شهر شیراز ایجاد خواهد شد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در یک و نیم سال گذشته آیین نامه های مختلف در زمینه ژن درمانی و سلول های بنیادی به تصویب رسیده است گفت : اکنون راه برای توسعه علوم پزشکی بازساختی در کشور باز شده است.
وی ادامه داد: در زمینه سل تراپی آیین نامه ها به زودی ابلاغ خواهد شد، از سطوح دانش آموزی و دانشجویی در این زمینه حمایت های خاص صورت خواهد گرفت ، شرکت های دانش بنیان در این حوزه تقویت و حمایت خواهند شد.
حمیدیه ادامه داد: 65 شرکت دانش بنیان در حوزه سلولی در کشور فعال هستند، این جای خوشحالی دارد که علاوه بر توسعه علم و دانش سهمی هم از اشتغال و کار آفرینی برای جوانان در این عرصه ایجاد می شود .
وی اضافه کرد : شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی در استان فارس هم تشکیل شده است و از حمایت های اقتصادی و معنوی بهره مند هستند ، این شرکت ها نوپا هستند و تا یکسال آینده فعالیت های جدی تری خواهند داشت.
این مقام مسئول همچنین از بیمارستان نمازی شیراز به عنوان یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی یاد کرد و گفت : بسیاری از بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس تمایل دارند ادامه درمان خود را در شیراز پیگیری کنند و شیراز را به کشورهای اروپایی ترجیح می دهند از این رو شیراز می تواند به عنوان قطب توسعه علوم سلولی در منطقه جنوب کشور ایفای نقش کند و ظرفیت های پر شمار در این حیطه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *