عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: برگزاری همایش های تخصصی در به روز رسانی دانش پزشکان موثر است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: برگزاری همایش های تخصصی در به روز رسانی دانش پزشکان موثر است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: برگزاری همایش های تخصصی در به روز رسانی دانش پزشکان موثر است

دکترحشمت الله توکل پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه همایش علمی آزمونهای عملکرد دستگاه تنفس و مروری بر بیماریهای راههای هوایی و آسم ناشی از طوفان و رعد و برق، در اهواز اظهار کرد: در زمینه بیماری های ریوی مانند هر بیماری دیگری پیشرفت های قابل توجهی در سطح جهان حاصل شده و دستگاه های جدیدی برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز است پزشکان متخصص کشور و بخصوص خوزستان با این دستاوردها بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: آشنایی هرچه بیشتر پزشکان ریه با مساله ریزگردها و تاثیرآن بر ریه شهروندان خوزستانی یکی از ضرورت ها برای برگزاری همایش علمی آزمونهای عملکرد دستگاه تنفسی در اهواز بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازادامه داد: باتوجه به حملات تنفسی که در فصل پاییز در خوزستان شایع بوده نیاز است که پزشکان فوق تخصص ریه این استان با علم روز دنیا بیشتر آشنا شوند.
وی بیان کرد: این اولین کنگره سراسری ریه در خوزستان است گرچه تاکنون در سطح کشور و جهان چندین بار برگزارشده است.
توکل تصریح کرد: در این همایش قرار بود حدود 50 تا 60 پزشک از سراسر کشور حضور یابند اما شرایط اب و هوایی خوزستان باعث لغو چندین پرواز شد که همین امر حضور تمامی پزشکان متخصص را در این همایش دشوار کرد.
وی اظهار کرد: شهروندان خوزستانی همواره با مشکلاتی از قبیل حساسیت و آسم مواجه هستند که این بیماری ها در فصل پاییز شدت می گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازادامه داد: در این همایش ها پزشکان متخصص ریه با مساله گرد و غبار و اثراتی که بر ریه افراد وارد می کند بیشتر آشنا می شوند و دانش خود را به روز می کنند.
همایش علمی ‘آزمونهای عملکرد دستگاه تنفس و مروری بر بیماری های راه های هوایی و آسم ناشی از طوفان و رعد و برق’به مدت سه روزاز چهارشنبه در محل تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص ریه از سراسر کشور و یک میهمان خارجی برگزار شده وفردا به کار خود پایان می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *