سفر علمی آموزشی دانشجویان دانشگاه تهران به اسپانیا

سفر علمی آموزشی دانشجویان دانشگاه تهران به اسپانیا

سفر علمی آموزشی دانشجویان دانشگاه تهران به اسپانیا

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در راستای تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و دانشگاه سالامانکای اسپانیا در تیرماه 1395، اولین دوره آموزشی دانشجویان دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران توسط دانشگاه سالامانکا برنامه‌ریزی شد.
در این سفر علمی آموزشی دو دوره آموزشی «روابط میان اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین» برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته مطالعات آمریکای لاتین و «نگارش و مکالمه زبان اسپانیایی» برای دانشجویان کارشناسی زبان و ادبیات اسپانیایی برگزار شد.
دکتر ماری سُل، رئیس مرکز دوره‌های بین‌المللی دانشگاه سالامانکا ضمن ابراز خشنودی از حضور 31 نفری دانشجویان دانشگاه تهران برای اولین بار در دانشگاه سالامانکا، حضور این تعداد دانشجوی ایرانی را در تاریخ 800 ساله دانشگاه سالامانکا بی سابقه خواند و گفت: این رویداد بزرگ در تاریخ دانشگاه سالامانکا ثبت می‌شود و حضور شما دانشجویان ایرانی در سالامانکا بخشی از تاریخ این دانشگاه خواهد شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، این دوره شامل برنامه‌های دیگری چون آشپزی اسپانیایی، گردشگری ادبی در داخل شهر سالامانکا (که میراث ادبی بسیاری در آن دیده می‌شود) و گردش تفریحی به سه روستای اطراف سالامانکا بود که بسیار مورد استقبال و توجه دانشجویان قرار گرفت و بیانگر توجه خاص دانشگاه سالامانکا به حضور اولین گروه دانشجویان ایرانی در این دانشگاه بود.

** کاشت نهال به یاد شهدای آتش‌نشان در دانشگاه تهران
دانشگاه تهران در آستانه روز ملی درخت‌کاری به یاد شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو، روز شنبه هفته آینده( 14 اسفند ماه 1395) در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه، با حضور هیأت رئیسه دانشگاه، جمعی از مسئولان و همچنین خانواده‌های شهدای آتش‌نشان نهال غرس می‌کند.

** مراسم روز درختکاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود
مراسم روز درختکاری به منظور گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.
به گزارش ایرنا از دانشگاه تربیت مدرس، مراسم کاشت درخت در محوطه فضای سبز دانشگاه تربیت مدرس با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، روسای دانشکده ها، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان برگزار می شود.
این مراسم روز شنبه 14 اسفندماه در ضلع جنوبی دانشگاه تربیت مدرس و در محوطه خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *