منابع کارشناسی ارشد حقوق دادرسی اداری مطابق سرفصل های جدید

منابع کارشناسی ارشد حقوق دادرسی

?منابع کارشناسی ارشد حقوق دادرسی اداری (اردیبهشت ۹۶ )مطابق سرفصل های جدید

همانطور که می دانیم با توجه به شرایط کنونی مشاغل تخصصی شده است. این امر خود باعث شکل گیری شاخه های تخصصی شده و اکنون دیگر مانند گذشته نیست که یک حقوقدان از همه شاخه های حقوق سر در بیاورد اعم از حقوق خصوصی-عمومی- بین الملل عمومی. بنابراین حتی شاخه های اصلی مانند حقوق عمومی در حال تجزیه به شاخه های تخصصی است؛ دقیقا مانند کشورهای پیشرفته مثل فرانسه و انگلستان که شاخه های نظیر حقوق اداری- شاخه حقوق اساسی و…دارد. حقوق دادرسی اداری در حقیقت یکی از شاخه های حقوق عمومی است؛ از لحاظ شغلی هم مسلما مرتبط با قوانین و مقررات حقوق اداری است و داوطلبی که علاقه مند به مباحث اداری باشد می تواند این شاخه را ادامه دهد با این تفاوت که برای دوره دکتری شما بایستی وارد شاخه دکتری حقوق عمومی شوید. تنها دانشگاه پذیرنده این شاخه دانشگاه علوم قضایی است.
✍️ضرایب دروس و منابع مورد مطالعه
??حقوق اساسی با ضریب ۲
بهترین کتاب بایسته های قاضی دکتر شریعت پناهی و حقوق اساسی ۲ دکتر سید محمد هاشمی است. مطالعه کتابهای در تکاپوی حقوق اساسی دکتر گرجی ازندریانی و مبانی حقوق اساسی دکتر بیژن عباسی نیز توصیه می‌شود.
مطالعه قانون اساسی- قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و قانون وظایف و اختیارات رییس مجلس جهت تسلط بر منابع پیشنهاد می شود. اگر حوصله و فرصت کتب فوق را ندارید و یا کتابی جامع برای همه منابع فوق میخواهید کتاب حقوق اساسی برای آزمون کارشناسی ارشد را از انتشارات عدلیه سفارش دهید. این کتاب هم دارای درسنامه است. هم خلاصه کتابهای حقوق اساسی مانند کتاب دکتر سید محمد هاشمی. هم قوانین تخصصی حقوق اساسی با ارایه دکترین و نظرات کنکوری و مطالب مهم . تست و خودسنجی
??حقوق اداری با ضریب ۲
بهترین منبع کتاب حقوق اداری دکتر منوچهر طباطبایی موتمنی است. البته مطالعه کتاب حقوق اداری دکتر محمد جواد رضایی زاده نیز پیشنهاد می شود.مطالعه قانون دیوان عدالت اداری- قانون فهرست نهادهای عمومی غیردولتی- قانون مدیریت خدمات کشوری- قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آیین نامه آن و قانون تقسیمات کشوری جهت تسلط بر منابع پیشنهاد می شود. در صورت تمایل می توانید کتاب کارشناسی ارشد حقوق اداری را از انتشارات عدلیه تهیه کنید که دارای ویژگی های گفته شده در حقوق اساسی است.
??حقوق بین الملل عمومی با ضریب ۱
بهترین کتب منبع عبارت است از کتاب حقوق بین الملل عمومی دکتر ضیایی بیگدلی- کتاب حقوق بین المللی دکتر هوشنگ مقتدر و حقوق بین الملل عمومی دکتر میرعباسی
البته مطالعه منشور سازمان ملل- اساسنامه دیوان بین المللی دادگستری و عهدنامه حقوق معاهدات و همچنین حقوق دریاها جهت تسلط بر منابع پیشنهاد می شود.

??متون حقوقی به زبان انگلیسی یا فرانسه با ضریب ۱
بهترین منبع کتاب لاوتکست می باشد. دومین منبع مهم کتاب متون حقوقی برای دانشجویان کارشناسی منتشره توسط انتشارات سمت است.
??متون فقه با ضریب ۱
کتاب تحریر الروضه آیتی امینی با ترجمه فقه استدلالی مناسب است. البته جدیدا کتاب فقه استدلالی در اینترنت و فضای مجازی منتشر شده است. مباحثی که لازم به خواندن است از قضا و شهادت شروع می شود و به مباحث حدود و قصاص و دیات ختم می شود.

منبع کانال کارشناسی ارشد حقوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *