رتبه ۹ کنکور کارشناسی ارشد شهرسازی برنامه‌ریزی شهری

 رتبه ۹ کنکور کارشناسی ارشد شهرسازی برنامه‌ریزی شهری

 رتبه ۹ کنکور کارشناسی ارشد شهرسازی برنامه‌ریزی شهری

وقتی تصمیم گرفتم کنکور بدم همیشه این تو ذهنم بود که چطوری یکی رتبه خوبی میاره و میگه کنکور شهرسازی خیلی هم سخت نیست ولی یکی دیگه درست بر عکس این حرف و میزنه. از یه طرف با خیلی از بچه هایی که کنکور داده بودن صحبت کردم فهمیدم کنکور ما منابع زیاد و گسترده ای داره. بیشتر ترس من سر این موضوع بود که من دانشگاه هم از پاییز شروع میشد و میدونستم وقت زیادی ندارم.

برای همین تصمیم گرفتم برای اینک به این مشکل هایی که اکثریت بچه ها بر می خورن که چی بخونیم چی نخونیم در کل چیکار کنیم ، مواجه نشم کلاس برم. با اینک سخت بود ولی از همون تابستون شروع کردم یه شروع محکم و با انگیزه. با یه برنامه ی دقیق کارم و شروع کردم.

خوبی کلاس ها این بود من میدونستم چه منابعی الویت داره و به جای اینک کل کتاب و بخونم یه جزوه ۲۰ صفحه ای می خوندم که تمام چیزهایی که لازم بود و بدونم. در کنار این کلاس ها مشاور خوبی هم در کنارم بود که با حرف ها و راهنمایی هایی که می کرد نمی ذاشت خسته بشم و نمی ذاشت انگیزه م و از دست بدم.

یه نکته خیلی مهم که شاید بتونم بگم بیشترین درصد موفقیت من بود آزمون هایی که شرکت کردم باعث میشد بدونم کجای کارم ایراد داره و برم برای دفعه بعد درستشون کنم.

اگر بخوام صادقانه بگم برای رسیدن به هدفم تنها کاری که کردم این بود که از این جمله استفاده کردم : “اگر می خوای تو یه کاری موفق بشی سعی کن از ادم های موفق اون کار تقلید کنی” همین!

حرف آخر به تمام دوستانی که می خوان کنکور بدن :

 اول: تکلیفت و با خودت روشن کن یعنی بدون برای چی می خوای این راه و بری وگرنه نمی تونی.

 دوم :  انگیزه بالایی داشته باش تا بتونی تو این راه موفق بشی. تا بتونی سختی ها شو تحمل کنی و به اون چیزی که می خوای برسی.

همیشه یادت باشه : چون خدا پشتت تلاش کن و این و مطئن باش که نتیجه شو میبینی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *