معرفی بورسیه های تحصیلی برای دانشجویانی که دارای معلولیت هستند

معرفی بورسیه های تحصیلی برای دانشجویانی که دارای معلولیت هستند

بسیاری از دانشگاه‌های دنیا در برنامه آموزشی خود، بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای ادامه تحصیل دانشجویان معلول داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. در قسمت اول این  مقاله با بورسیه‌های تحصیلی مناسب افراد معلول در دانشگاههای آمریکا و کانادا آشنا شدیم. در این مقاله با بورسیه‌هایی که برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های اروپا و استرالیا و نیوزلند ارائه می‌شوند، آشنا خواهیم شد.
مطالعه قسمت اول

بورسیه‌های تحصیلی ویژه معلولان برای تحصیل در اروپا

بورسیه تحصیلی Google Europe برای دانشجویان معلول

بورسیه Google Europe برای دانشجویانی است که در دانشگاه‌های اروپایی به عنوان دانشجوی تمام وقت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا ثبت‌نام کرده یا قصد ثبت‌نام دارند. این بورسیه مربوط به رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، انفورماتیک یا رشته‌های مرتبط با رشته‌های فنی می‌شود.

بوزسیه های تحصیلی برای دانشجویان معلولبورسیه آموزش پرواز برای افراد معلول

یک موسسه در انگلستان برای افراد معلول دوره‌های آموزش پرواز برگزار می‌کند. برای استفاده از بورسیه این دوره‌ها، دانشجو باید تبعه انگلستان باشد، سن بالای هیجده سال داشته باشید، دانشجوی تمام وقت هیچ دانشگاهی نباشد و از طرف DVLA مجوز رانندگی داشته باشد.

بورسیه دانشجویان معلول گلدسمیت

این بورسیه ویژه دانشجوبان معلول ساکن انگلستان ارائه می‌شود تا بتوانند در مقطع کارشناسی در دانشگاه گلدسمیت لندن تحصیل کنند.

بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشجویان معلول Oxford-Wadham

این بورسیه برای دانشجویان اتحادیه اروپا است. این بورسیه صد در صد هزینه تحصیل و کمک مالی برای هزینه‌های زندگی را ارائه می‌کند و شرایط تحصیل در کالج وادهام دانشگاه آکسفورد را فراهم می‌کند. متقاضیان این بورسیه باید توانایی علمی ‌بسیار بالایی از خود نشان دهند و هیچ‌گونه فرآیند ثبت‌نام جداگانه‌ای وجود ندارد. در واقع شما به سادگی می‌توانید برنامه خود را برای تحصیلات تکمیلی تا ماه ژانویه متناسب با دوره مورد نظر خود ارائه دهید.

کمک‌های مالی Snowden Trust

موسسه خیریه انگلیسی Snowden Trust به دانشجویان دارای معلولیت جسمی ‌یا حسی از هر ملیتی، کمک‌های مالی اهدا می‌کند تا بتوانند در کالج و دانشگاه انگلستان تحصیل کنند.

بورسیه انجمن سلامت دانشجویی

این بورسیه برای دانشجویان معلولی است که برای ثبت نام در کمک هزینه دانشجویان معلول دولت انگلستان (فقط برای دانشجویان بریتانیایی که در انگلستان زندگی می‌کنند قابل دسترسی است) واجد شرایط نیستند یا مردود شده‌اند. برای دریافت این بورسیه باید برای در DSA ثبت‌نام کرده باشید و نتیجه را در فرم ثبت‌نام خود ارائه دهید. همچنین شما باید قبل از درخواست برای این کمک هزینه، در دوره مورد نظر خود شروع به تحصیل کرده باشید.

بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان معلولبورسیه تحصیل در دانشگاه Westminster

این بورسیه برای دانشجویان معلول انگلستان و اتحادیه اروپا است که در مقطع کارشناسی تمام وقت در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

بورسیه معلولیت در استرالیا و نیوزلند

صندوق آموزش و پرورش مردم بومی ‌و ناتوان استرالیا

این بورسیه تحصیلی برای ساکنان استرالیا در هر سنی که دارای معلولیت هستند و وجوهی را برای آموزش رسمی‌ و غیررسمی‌ ارائه می‌کند.

بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا این بورسیه را به دانشجویان معلول مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که استرالیایی هستند، اهدا می‌کند.

دانشگاه ملبورن

این دانشگاه طیف وسیعی از کمک هزینه‌ها و سایر اشکال کمک، از جمله برخی بورسیه‌های تحصیل در خارج را به دانشجویان معلول ارائه می‌دهد. برخی از این کمک هزینه‌ها، فقط برای دانشجویان ساکن استرالیا است.

کمک هزینه تحصیلی June Opie دانشگاه اوکلند

این بورسیه تحصیلی ویژه آن دسته از شهروندان یا دارندگان اقامت دائم استرالیا، نیوزلند یا کانادا است که معلولیت دارند تا بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه تحصیل کنند.

بورسیه معلولیت دانشگاه کانتربری

دانشگاه کانتربری در نیوزلند سه نوع بورسیه تحصیلی به دانشجویان معلول ارائه می‌دهد: یکی برای دانشجویان مقطع دکترا، دوم برای دانشجویان کارشناسی ارشد و سومی‌کمک هزینه تحصیلی Educ8 است.

بورسیه معلولیت دانشگاه وایکاتو

این مورد شامل کمک هزینه‌های مختلفی می‌شود که به دانشجویان فعلی و آینده دانشگاه وایکاتو (نیوزلند) ارائه می‌شود. تمام دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از دانشگاه‌های موجود در رتبه‌بندی QS ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین می‌توانند برای بورسیه جدید کارشناسی QS تقاضا بدهند. این بورسیه بخشی از برنامه کمک هزینه QS است.

برای آگاهی بیشتر در مورد بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های دنیا به وب‌سایت TopUniversitiesمراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *