عجیب ترین دوره دانشگاهی

فرقی ندارد که در کدام دانشگاه درس می‌خوانید، حتما یک دوره دانشگاهی برای شما وجود دارد. در سال‌های اخیر تنوع رشته‌های دانشگاهی گسترش چشمگیری داشته است اما در این میان دوره‌های عجیب دانشگاهی هم وجود دارند. تعدادی از عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی در سراسر جهان را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

با وجودی‌که ممکن است برای شما بسیار عجیب به نظر برسد، اما می‌توانید متخصص دیوید بکهام‌شناسی یا هری پاتر شوید یا حتی تخصص دیدن تلویزیون به صورت مناسب را پیدا کنید! در زیر ما لیستی از خاص‌ترین، عجیب ترین و جالب‌ترین دوره های دانشگاهی جهان را آورده ایم.

عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی در دنیا

سیمپسون‌ها و فلسفه

یکی از عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی این دوره‌ خاص است در دانشگاه برکلی کالیفرنیا تدریس می‌شود و سریال محبوب سیمپسون‌ها را از دریچه فلسفه افرادی چون پلاتو و نیچه بررسی می‌کند. همچنین با دیدن سریال سیمپسون‌ها، امتیاز مثبت هم می‌گیرید. چه چیزی بهتر از این می‌تواند باشد؟

عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی

دیوید بکهام

دانشگاه استنفورد در انگلیس این دوره خاص را که بر اساس زندگی و شخصیت ستاره فوتبال و رسانه‌ها، دیوید بکهام ساخته شده است، ارائه می‌دهد. در این دوره ۱۲ هفته‌ای شما انواع مدل موهای این بازیکن، ازدواجش با ویکتوریا بکهام و شخصیت او را به عنوان مرد رویاهای اکثر زنان مطالعه می‌کنید.

دیوید بکهام

جامع‌شناسی شهرت و لیدی گاگا

اگر طرفدار دیوید بکهام نیستید، گزینه دیگری هم دارید: لیدی گاگا! این دوره آموزشی که در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تدریس می‌شود، توسط بزرگ‌ترین طرفدار لیدی گاگا، یعنی معلم این خواننده‌ که تا به حال در بیش از ۳۰ کنسرت او شرکت کرده است،  تدریس می‌شود. این دوره‌ آموزشی به تحلیل شخصیت لیدی گاگا و محبوبیتش می‌پردازد.

مطالعات تپل‌ها

دانشگاه جورج واشنگتن دوره درسی دارد که روی یک مشکل بزرگ، یعنی چاقی مفرط تمرکز دارد. در این دوره درسی که یکی از عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی است، هر چیزی که مربوط به چاقی است، از فیلم و ادبیات گرفته تا کنفرانس با افرادی که از چاقی رنج می‌برند، بررسی می‌کند.

عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی

هری پاتر و عصر خیال

اگر طرفدار هری پاتر هستید& این دوره آموزشی عجیب را از دست ندهید. این دوره در دانشگاه دورهام بریتانیا تدریس می‌شود. بر خلاف عنوان وسوسه‌انگیز این دوره دانشگاهی، شما قرار نیست نحوه جادو و وردخوانی یاد بگیرید؛ اما در مورد اثرات کتاب جی کی رولینگ روی جامعه مدرن و بررسی مسائلی همچون تعصب و شهروندی تحقیق می‌کنید.

عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی

قدرت را حس کنید: چطور به سبک Jedi تمرین کنیم

دانشگاه کوئین بلفاست آرزوی بسیاری از طرفداران جنگ ستارگان را برآورده کرد. در این دوره آموزشی، دانشجویان در مورد تکنیک‌های روانشناسانه‌ای که در پشت پرده حقه‌های Jedi است، مطالعه می‌کنند. این دوره آموزشی مسائل گسترده‌تری پشت پرده دنیای جنگ ستارگان مثل توازن، سرنوشت، پدری، فاشیسم و دوگانگی را هم بررسی می‌کند.

عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی

شربت افرا

آیا به اندازه کافی به شیره افرا علاقه دارید که یک دوره آموزشی مرتبط با آن را در دانشگاه بگذرانید؟ دانشگاه آلفرد در نیویورک دوره آموزشی ارائه می‌دهد که منحصرا روی تولید شربت افرا تمرکز دارد. آن‌ها روند تغییرات فرآیند تولید این شربت را هم بررسی می‌کنند.

عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی

چطور تلویزیون ببینیم؟

دانشگاه مونت کلیر این دوره آموزشی جذاب که به شما یاد می‌دهد چطور تلویزیون تماشا کنید را برگزار می‌کند. در این دوره دانشجویان نقش تلویزیون در خانواده‌های مدرن و بسیاری موارد دیگر را بررسی می‌کنند. فرصت مناسبی برای تماشای تلویزیون حین درس خواندن است!

عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی

مطالعات زامبی‌شناسی

تماشای فیلم‌های زامبی‌ها بین نسل جوان بسیار محبوب است. اگر شما طرفدار این سبک سینما هستید، ممکن است این دوره آموزشی برایتان جالب باشد. دانشگاه بالتیمور این دوره را برگزار می‌کند و در آن شما فیلم‌های زامبی را تحلیل می‌کنید و سریال‌ها و فیلم‌هایی همچون مردگان متحرک، ۲۸ روز بعد و سرزمین زامبی را تماشا می‌کنید.

زامبی شناسی

مدیریت صنعت بولینگ

ما عجیب‌ترین دوره‌های دانشگاهی را معرفی کردیم، اما این یکی با بقیه متفاوت است؛ دانشگاهی که تماما در اختیار صنعت بولینگ است! دانشگاه وینسنت ایندیانا به شما آموزش می‌دهد که چطور در ورزش بولینگ متخصص شوید.

منبع: پیمنت ۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *