چه مشاغلی در سال ۲۰۲۰ بیشترین تقاضا را دارند؟

فناوری های مخرب، تغییرات آب و هوایی، روباتیک، محدودیت منابع طبیعی، انرژی های تجدید پذیر، اقتصاد اشتراکی،  فضای ذخیره ی ابری (cloud)، کلان داده ها (Big data) و سالخوردگی جمعیت، فقط چند نمونه ی اندک از فرصت هایی هستند که مسیر شغلی امروز و آینده ی افراد را شکل می دهد.

اگر مسیر شغلی خود را به تازگی شروع کرده اید، چشم اندازهای هیجان انگیز زیادی در صنایع در حال ظهور برایتان فراهم خواهد بود که انتظار می رود کارآفرینی، وابستگی و ارتباطات انسانی بخش بزرگی از ساختار مشاغل آینده باشد.

در قسمت زیر پیش بینی های متخصصان در مورد محیط های کار در سال ۲۰۲۰ را بیان می کنیم.

 

جنگ سایبری یکی از تهدیدهای تروریستی جدید خواهد بود.

هزینه ی حملات سایبری به تنهایی در خود استرالیا ۱ میلیارد دلار برآورد شده است. بنابراین در سراسر جهان نیاز به متخصصان امنیت سایبری وجود دارد. در ۵ سال گذشته، تقاضا برای تحلیلگران اطلاعات و سیاست تا ۲۱٫۴% افزایش یافته است.

این تقاضا تا حدزیادی از میزان عرضه در طیف وسیعی از صنایع از جمله فناوری، سرگرمی، ارتباطات راه دور، بانکی، مالی و حسابداری فراتر رفته است، یعنی یک داشتن مدرکی در رشته ی امنیت سایبری، امکان دسترسی به طیف گسترده ای از حرفه های جالب و پرارزش را فراهم می کند. با فراگیر شدن تکنولوژی- ایمپلنت های پزشکی، کنترل خودروهای برقی و ساختمان های هوشمند- امکان پیدا کردن یک حرفه ی جالب در این حوزه بسیار زیاد است.

تعداد انگشت شماری از دانشگاه های آینده نگر، از پیش برای آموزش نسل بعدی کارشناسان امنیت سایبری آماده شده اند. به عنوان مثال دانشگاه عالی رتبه ی مک کواری، اخیرا با ۱۰ میلیون دلار، مرکز امنیت سایبری  Optus این دانشگاه را برای دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی یا ارشد راه اندازی کرده است و تمام دانش مورد نیاز برای ساخت یک محیط امنیت سایبری موثر برای اپلیکیشن های تجاری، خصوصی و صنعتی را در این مرکز فراهم می نماید.

در ضمن تا سال ۲۰۲۰ نیاز به متخصصین ICT نیز تا ۲۶٫۵% افزایش خواهد یافت. می توانید با تحصیل در رشته ی فناوری اطلاعات در مقطع لیسانس یا ارشد، آینده ای درخشان برای خود رقم بزنید.

آگهی‌های استخدام در مشاغل محاسباتی کل وبسایت‌ها را پر خواهد کرد.

تا سال ۲۰۲۰، تقاضا برای متخصصین حسابداری و امور مالی، به ترتیب ۴۴ % و ۲۲% افزایش خواهد یافت. با تحصیل در رشته ی رهبری و تجارت در مقطع لیسانس یا ارشد رشته حسابداری می توانید واجد شرایط این مشاغل شوید.

در ضمن، تا سال ۲۰۲۰، تقاضا برای محاسبه گران، ریاضیدانان و آمارگیران نیز تقریبا ۱۰% افزایش خواهد یافت. مهارت های کمی و کیفی مورد نیاز برای صحبت به زبان کسب و کارها  را با تحصیل در رشته های تجزیه تحلیل کسب و کار یا علوم پایه در مقطع لیسانس یا ادامه تحصیل در رشته ی روش های محاسبات در مقطع ارشد، کسب نمایید.

سالخوردگی جمعیت به این معنی است که متخصصان خدمات درمانی طرفدار زیادی پیدا خواهند کرد.

تا سال ۲۰۲۰، تقاضا به متخصصان خدمات بهداشتی و اجتماعی ۴۰% بیشتر از گذشته خواهد شد. با تحصیل در رشته ی روانشناسی (لیسانس) یا دکترای فیزیوتراپی به این صنعت بپیوندید.

تا سال ۲۰۲۰، نیاز به متخصصان پزشکی، ۲۱٫۵% بیش از سابق خواهد شد. با تحصیل در رشته ی علوم بالینی یا ارشد بهداشت عمومی مسیر زندگی خود را تغییر دهید.

نیاز به متخصصین خلاق رسانه و بازاریابی افزایش خواهد یافت.

تا سال ۲۰۲۰، تقاضا برای متخصصین رشته های تبلیغات و بازاریابی، ۱۵% بیشتر خواهد شد. با تحصیل در رشته ی هنر یا رسانه در مقطع لیسانس یا ادامه تحصیل در رشته ی ارشد تجارت و تخصص، در حوزه ی بازاریابی تخصص یابید.

تا سال ۲۰۲۰، تقاضا برای کارشناسان هنرهای اجرایی، ۱۶% بیشتر خواهد شد. با تحصیل در مقطع لیسانس در رشته ی رسانه یا ادامه تحصیل در مقطع ارشد صنایع خلاقانه، از شغلی با فرهنگ بالا برخوردار شوید.

چه کسی فکر می‌کرد دنیا همچنان به مهندسان، وکیلان و معلمان نیاز داشته باشد؟

تا سال ۲۰۲۰، تقاضا برای متخصص مخابرات ۲۲% افزایش خواهد داشت. با تحصیل در مقطع لیسانس یا ارشد رشته های مهندسی آینده ای بهتر برای خود ترسیم کنید.

تا سال ۲۰۲۰، تقاضا برای وکیلان، ۱۷٫۶% افزایش خواهد یافت. با تحصیل در مقطع لیسانس یا ارشد رشته ی حقوق، برای یک آینده ی جالب آماده شوید.

تا سال ۲۰۲۰ افزایش تقاضا برای کل متخصصان آموزش همچنان ادامه می یابد. تقاضا برای متخصصان آموزش های دروان کودکی تا ۲۷% و تقاضا به معلمان آموزش های استثنائی تا ۲۱% افزایش خواهد یافت. با تحصیل در رشته ی آموزش در مقطع لیسانس یا ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته ی مراقبت های دوره ی کودکی، می توانید آینده ی یک کودک را تغییر دهید.