رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: رساله فروشی و پایان نامه فروشی در جلوی دانشگاه تهران جای تاسف دارد و این را باید یک فاجعه برای کشور بدانیم.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در مراسم تکریم روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: اردبیل حق بزرگی بر گردن کشورمان دارد و هیچ شهری را سراغ نداریم که مانند اردبیل در احیای مجدد ایران نقش ایفا کند.

وی افزود: بنده در کتاب ها و مقالاتی که نوشتم به صراحت به جایگاه صفویه و نقش تاریخی آنها در یکپارچگی ملی این سرزمین اشاره کردم و اردبیل را به عنوان احیاگر این امر می دانم.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد به پیشرفت های دانشگاه آزاد در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: ما در طرح جدید و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در راس این تحول به عنوان یک حرکت راهبردی و استراتژیک سعی داریم تا به کیفیت تحصیلات در دانشگاه آزاد و تقویت حوزه پژوهشی و بخش فناورانه کمک کنیم.

ولایتی تصریح کرد: در گام اول با انتخاب فرهاد رهبر برای مسئولیت دانشگاه آزاد سعی شد تا او نیز از معاونین توانمند که هر یک از آنها روسای دانشگاه های مهم کشور بودند در پیشبرد امور استفاده شود که در بخش های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و دانشجویی سعی بر تقویت و توانمندسازی دانشگاه آزاد است.

وی بیان کرد: در این دانشگاه سعی کردیم از افراد موفق و باتجربه به عنوان سرمایه اجتماعی و علمی استفاده کنیم که در این مسیر معرفی روسای جدید دانشگاه آزاد اسلامی برپایه انجام این تحول شکل گرفته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دانشگاه آزاد را ثروت کشور بیان کرد و افزود: در هیچ جای دنیا به اندازه ملت ایران افرادی را سراغ نداریم که عاشق علم و تحصیل باشند.

ولایتی اضافه کرد: ایران در بین ۵۷ کشور جهان نیمی از سهم توسعه فرهنگی و تمدن اسلامی را برعهده دارد و بیش از همه کشورها به تقویت و توانمندی در این حوزه کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین و عمیق ترین مرکز الهیات و علوم انسانی دنیا در حوزه علمیه قم مستقر است به طوری که امیدواریم روزی برسد که دانشگاه های ما نیز به عمق علمی و معرفتی حوزه های علمیه برسند.

نویسنده و مورخ ایران زمین افزود: اگر ما زمانی بوعلی سیناها و فارابی ها و غزالی ها و … را به عنوان سرمنشا تولید علم داشتیم امروز جای تاسف است که در جلوی دانشگاه تهران رساله ها و پایان نامه ها و مقالات ISI به فروش می رسد.

ولایتی به ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: هر چند این کار توسط دکتر مفتح شروع شد ولی به معنای واقعی امروز از وحدت حوزه و دانشگاه فاصله گرفتیم در حالی که از گذشته ها در این کشور یک ارتباط و تعامل خوبی را بین این دو حوزه شاهد بودیم.

وی عظمت بزرگان علمی کشور نظیر شیخ الرئیس بوعلی سینا را یادآور شد و اظهار داشت: جای افتخار است که ۶۰۰ سال کتاب قانون و شفای بوعلی سینا به عنوان کتاب اول در دانشگاه های شرق و غرب جهان تدریس شده است.

منبع ایسنا