ارائه وام پژوهانه دکتری بعد از ۵ سال در بودجه ۹۷

 

ارائه وام پژوهانه دکتری بعد از ۵ سال در بودجه ۹۷

ذوالفقار یزدان مهر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیماافزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وام پژوهانه دکتری را در سال ۹۲ در یک مقطع خاصی پرداخت کرد و سپس متوقف شد­ و وزارت علوم با توجه به اهمیت ارائه تسهیلات به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی وام ویژه دکتری را به راه انداخت به طوری که در سال ۹۳ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به دانشجویان دکتری روزانه غیربورسیه که آزمون جامع را گذرانده بودند این وام داده شد.

وی افزود: در سال ۹۵ وام ویژه دکتری به ۲۰ میلیارد و در سال ۹۶ به ۶۰ میلیارد تومان رسید و هم اکنون وام ویژه دکتری ۱۴۰ میلیارد تومان است که به هر دانشجوی مقطع دکتری هر ۳ ماه یکبار ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داده می‌شود.

یزدان مهر در ادامه به ارائه وام ضروری به دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: به طور کلی ۲۷ میلیارد تومان وام ضروری به دانشجویان مقاطع دکتری ارائه شده است.

وی همچنین به درخواست دوباره وام پژوهانه دکتری به دانشجویان این مقطع خبر داد و افزود: موضوع وام پژوهانه دکتری یک موضوع فرا دستگاهی بود که در مکاتبات و نشست‌هایی که دانشجویان و نمایندگان دانشجویان با نمایندگان مجلس داشتند موضوع ارائه دوباره وام پژوهانه دکتری از طریق بودجه ۹۷­ مطرح شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این پیشنهاد به دولت ارائه و در جلسه یک شنبه گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد که در صورت تأیید به کمیسیون تلفیق می‌رود و سپس در صحن مجلس مطرح می‌شود که در صورت تأیید این وام دوباره به دانشجویان داده خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان مقاطع دکتری در کنار دریافت وام پژوهانه می‌توانند از دیگر وام‌ها و تسهیلات صندوق رفاه که شامل ۲۱ نوع وام است بهره‌مند شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *