سه نرم‌افزار کاربردی برای ارائه پایان‌ نامه و مقاله

سه نرم‌افزار کاربردی برای ارائه پایان‌ نامه و مقاله

معمولا بسیاری از افراد یا دانش‌پژوهانی که قصد ارائه کنفرانس یا پروژه درسی را دارند، اولین و تنها نرم‌افزاری که به ذهن‌شان خطور می‌کند پاورپوینت است، اما نرم‌افزار‌های مشابهی هم در این زمینه وجود دارد که بعضا کیفیت و کارایی آنها به مراتب بالاتر از پاورپوینت است. صرف‌نظر از اینکه کار با پاورپوینت بسیار ساده و ابتدایی است، اما چون مبتنی‌بر شیوه ارائه اسلاید به اسلاید است و یک روند خطی ساده را دنبال می‌کند، می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد، مخصوصا اگر طراحی اسلایدها  نامنظم باشند و اندازه، رنگ و متحرک‌سازی آیتم‌های محتوا به خوبی تنظیم نشود، با استفاده از نرم‌افزارهایی که به معرفی آن می‌پردازیم، قادر خواهید بود به صورت پویا و زنده مطالب و پروژه‌های خود را ارائه دهید.

Prezi

پرزی یکی از نرم‌افزار‌های مشابه پاورپوینت است که قابلیت‌هایی به مراتب فراتر از پاورپوینت دارد. از ویژگی‌های مهم این برنامه مبتنی بودن بر بستر وب است. این نرم‌افزار روی یکی از فضاهای ابری فایل‌های پروژه ذخیره می‌شود و کاربر با بهره‌گیری از آن به راحتی می‌تواند به ایجاد ارائه روی یک بوم یا صفحه مجازی بپردازد. همچنین قابلیت دیگر این نرم‌افزار مبتنی‌بر فلش است که امکان ساخت یک سخنرانی پویا و جذاب را آسان می‌کند و خروجی آن با فرمت exe ذخیره می‌شود که بدون نیاز به هیچ‌گونه نرم‌افزاری، می‌توان آن را به نمایش درآورد.

سه نرم‌افزار کاربردی برای ارائه پایان‌ نامه و مقاله

از قابلیت‌های کلیدی این نرم‌افزار می‌توان به قدرت مانور بسیار بالای آن در پویانمایی اشاره کرد، به‌طوری که می‌توان تا ۱۰۰ برابر روی یک نقطه زوم کرد و در آن یک مطلب کامل نوشت. با استفاده از وکتور در طراحی قسمت‌های مختلف یک طرح در این سرویس هر چقدر تصویر بزرگ نمایی شود، از کیفیت لبه‌های تصویر و دیگر اجزای موجود در طرح کاسته نخواهد شد. ذخیره پروژه‌های ساخته‌شده در خود سایت این امکان را به شما می‌دهد که همواره امکان دسترسی به پروژه‌های خود جهت ویرایش یا اجرا را داشته باشید. همچنین این نرم‌افزار این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به ساخت فیلم‌های آموزشی، معرفی و تبلیغات کالا بپردازید.

Focusky Presentation Maker

Focusky نام نرم‌افزاری حرفه‌ای و جدید است که چند وقتی است به‌عنوان جایگزین پاورپوینت مطرح شده است. این نرم‌افزار جذاب با امکان استفاده آسان روشی جدید در ساخت ارائه‌های خاص، چشمگیر و کاملا حرفه‌ای را پیش روی کاربران نهاده است و با کمترین تلاش و صرف حداقل هزینه و زمان سازنده را قادر می‌سازد که به ارائه منحصر به‌فردی برای سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های آموزشی تحقیقاتی یا کاری خود بپردازد.

سه نرم‌افزار کاربردی برای ارائه پایان‌ نامه و مقاله

شما هنگام آغاز کار با این نرم‌افزار می‌توانید از میان قالب‌های آماده آن یکی را انتخاب و دانلود کرده و سپس با افزودن آیتم‌ها و متن‌های دلخواه‌تان آن راتغییر دهید و پس از انجام تنظیمات و ساخت ارائه خود می‌توانید در حالت پیش‌نمایش آن را بازنگری کرده و سپس از آن در فرمت‌های EXE, ZIP یا HTML خروجی گرفته یا آن را روی سی‌دی رایت کنید. ویژگی منحصربه‌فرد این نرم‌افزار، قابلیت زوم براساس ارائه کاربر است و همچنین به کاربر اجازه می‌دهد انواع فایل‌های مدیا از قبیل: تصاویر، فایل‌های swf و flv و ویدئوهای آنلاین YouTube و Vimeo را در اسلاید‌ها بگنجاند.

نرم‌افزار ساخت ارائه سه‌بعدیAurora 3D resentation

نرم‌افزار ساخت ارائه سه‌بعدی، نرم‌افزاری ساده و قابل استفاده برای عموم افراد است که بدون داشتن دانشی خاص به کاربران این اجازه را می‌دهد که یک ارائه خوب، مطلوب و پرمحتوا داشته باشند. شما در این نرم‌افزار قادرید به سادگی تصاویر، متن، ویدئو و سایر اطلاعات مشابه را با قالب‌ها و استایل‌های آماده این نرم‌افزار به نحوی ارائه کنید که نظر بیننده را به خود جلب کرده و بهترین بهره را ببرید.

سه نرم‌افزار کاربردی برای ارائه پایان‌ نامه و مقاله

شما این امکان را خواهید داشت تا اسلایدشو‌های حرفه‌ای (برای اطلاعاتی همچون: وب‌سایت‌هایی که قصد نمایش آنها را دارید)، عکس‌ها و ویدئو‌هایی (به صورت‌های مختلفی همچون: دیواری، کره‌ای و…) بسازید که این امر به جذابیت بیش از پیش ارائه شما خواهد افزود. این نرم‌افزار همچنین امکان کار با صفحات گسترده از نرم‌افزار‌هایی همچون Excel را داراست که شما می‌توانید فایل‌هایی با فرمت CSV وارد این نرم‌افزار کرده و جداول انیمیشن، نمودار‌ها و گراف‌های انیمیشن و سه‌بعدی را ایجاد کنید.