بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۱۸

بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۱۸

تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا ، کشوری با امکاناتی مانند ساحل‌های زیبا، شهرهای پرجنب و جوش، فستیوال‌های محلی و معماری زیبا باید برای خیلی از دانشجویان بین المللی جذاب باشد.

از لحاظ جغرافیایی، شبه جزیره ایبرین اسپانیا با پرتغال در انتهای غربی دریای مدیترانه هم مرز است.

در سراسر کشور اسپانیا از کوه های پیرنه تا شهرهای ساحلی، چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد. برای مثال این کشور در رتبه‌ی سومین کشور بزرگ دنیا از نظر سازمان میراث فرهنگی یونسکو بعد از ایتالیا و چین قرار گرفته است . فراوانی چیزهایی مانند رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه و دلپذیر، گالری‌های هنری و موزه‌های متنوع و گذراندن زمان در ساحل و حومه شهر هر کسی را وسوسه می‌کند تا به این کشور سفر کند و البته برای دانشجویان بسیار هیجان انگیز است.

یکی از دلایل مهم محبوبیت اسپانیا در بین دانشجویان بین المللی به طور کلی این است که زندگی در اسپانیا به نسبت ارزان است. هزینه‌ی کالاها و خدمات در اسپانیا به صورت متوسط در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

درباره‌ی بهترین دانشگاه های اسپانیا باید گفت که اسپانیا حدود ۷۶ دانشگاه دارد که برخی از دانشگاه‌های آن جزء بالاترین رتبه‌ها هستند. دانشگاه‌های مادرید، بارسلونا و دانشگاه‌های شهرهای کوچکتر اسپانیا مانند پامپلونا و گرانادا در رتبه بندی تایمز در لیست بهترین دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته اند.

هر منطقه‌ی دانشگاهی اسپانیا در مناطق کاملاً متفاوتی قرار گرفته اند و دانشجویان باید در جایی که می‌خواهند به تحصیل بپردازند و نه فقط صرفا در خود دانشگاه زندگی کنند.

در حالی‌که اکثر دوره‌های موجود در بهترین دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی تدریس می‌شوند، تعدادی دوره هم در مقطع کارشناسی و هم در مقاطع بالاتر وجود دارند که برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شوند. یکی از بزرگترین دلایل دانشجویان برای انتخاب تحصیل در خارج از کشور فرصت یادگیری یک زبان دیگری است و در مورد زبان اسپانیایی به دلیل دومین زبان پرگوینده‌ی دنیا بودن، تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اسپانیا جذابیت بیشتری هم برایشان به همراه دارد و این خود تایید دیگری بر محبوب بودن این مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.

در این مقاله با بهترین دانشگاه‌ های اسپانیا آشنا می‌شویم.

بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۱۸

۱.دانشگاه پمپئو فابرا؛ اولین دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه پمپئو فابرا دانشگاه نسبتاً جوانی است که در سال ۱۹۹۰ در بارسلونا ایجاد شده است. نقاط قوت این دانشگاه در ارائه‌ی رشته‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی، بهداشت و علوم زیستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

نام‌گذاری این دانشگاه بر اساس نام پمپئو فابرا که یک زبان شناس و متخصص زبان کاتالونی بوده، شکل گرفته است. این استاد در نقشی که این زبان امروزه در اسپانیا دارد تاثیر به سزایی داشته است. کاتالونیایی، زبان رسمی دانشگاه پمپئو فابرا است. دانشجویان آرزو دارند تا زبان کاتالونیایی را یاد بگیرند تا موقعیت های فراوان تحصیلی وکاری را در بارسلونا و اطراف پمپئو فابرا داشته باشند. سه دانشکده‌ی دانشگاه در اطراف شهر بارسلونا واقع شده اند. «علوم اجتماعی و انسانی» در سیئوتادلا، «بهداشت و علوم زیستی» در مار و «ارتباطات و فناوری اطلاعات» در پولنو هستند .

بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۱۸

۲. دانشگاه اتونوموس بارسلونا

دانشکده مرکزی در بلوترا یکی از مکان‌های اصلی صنعتی و فناوری اروپای دور مدیترانه واقع شده است و فقط ۲۵ دقیقه با مرکز شهر بارسلونا فاصله دارد.این دانشگاه ۸۷ رشته در مقطع کارشناسی، ۳۱۵ رشته در مقطع ارشد و ۶۸ رشته در مقطع دکترا دارد. در مقطع کارشناسی رشته های مدیریت کسب وکار، مدیریت، اقتصاد، تحصیلات ابتدایی و گردشگری کاملاً به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. و به همین دلیل دانشگاه در این رشته ها تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را همواره جذب کرده است.دانشگاه اتونوموس بارسلونا همچنین دارای ۱۳ دانشکده شامل علوم زیستی و بیولوژیکی، ارتباطات، هنر و علوم انسانی، پزشکی و ترجمه و تفسیر است.

بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۱۸

۳. دانشگاه بارسلونا

سومین دانشگاه برتر اسپانیا در شهر پرجنب و جوش اسپانیا یعنی بارسلونا واقع شده است.

دانشگاه بارسلونا یکی از بزرگ‌ترین و در لیست بهترین دانشگاه‌ های اسپانیا است و هرساله پذیرای تعداد زیادی از دانشچویان اسپانیایی و بین المللی است.۷۳دوره در مقطع کارشناسی، بیش از ۱۴۰ رشته در مقطع ارشد و بیش از ۴۰۰ دوره خاص در مقطع ارشد و دیپلم کارشناسی ارشد و ۴۸ دوره در مقطع دکترا در این دانشگاه ارائه می‌شود. دوره‌های ( کسب وکار بین الملل و مطالعات زبان انگلیسی) کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و پنج تا از دوره‌ها هم تعدادی از واحدهایشان به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۱۸

۴. دانشگاه ناوارا

این دانشگاه خصوصی در سال ۱۹۵۲ توسط شخصی به نام «اپوس دی خوزه ماریا اسکریبا د بالاگر» تاسیس شد تا یک‌سری ارزشهای دینی را انتقال دهد. این دانشگاه همچنان به اصول کاتولیک پایبند است و ارزش های کاتولیک را حفظ کرده و انتشار می‌دهد.این دانشگاه در واقع به عنوان یک مدرسه‌ی حقوقی آغاز به کار کرد و الان دارای ۱۴ دانشکده،۲ مدرسه‌ی دانشگاهی، ۱۷ موسسه و یک مدرسه‌ی کسب وکار و تعداد دیگری مراکز متفرقه است. دانشگاه ناوارا بیش از ۱۲۰ رشته را ارائه می‌دهد که همه‌ی دوره‌هایش شامل مباحثی از الهیات هستند.این دانشگاه برای تبادل دانشجو توافق نامه‌هایی با دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه واشینگتون، دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه ادینبورگ امضا کرده است.نکته‌ی جالب این است که دانشگاه ناوارا در پاپلونا واقع شده که جای مشهوری است که فستیوال سن فرمین و مسابقات گاودوانی در آنجا برگزار می‌شود.

بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۱۸

۵. دانشگاه اتونوموس مادرید؛ آخرین دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های اسپانیا

ساختمان اصلی این دانشگاه در حومه‌ی مادرید و در منطقه‌ی کانتوبلانکو واقع شده است که از طریق قطار شهری به مادرید متصل می‌شود.دانشگاه شامل ۱۶ کافه و غذاخوری، استخرهای روباز و روبسته، یک مرکز پزشکی، امکانات ورزشی و محل بازی والیبال ساحلی و همچنین ایستگاه اتوبوس در داخل محوطه‌ی دانشگاه است.تعدادی از افراد مشهور مانند وزرای قبلی دولت مانند گاسپر لامازارس، رهبر قبلی حذب چپ اسپانیا و فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا مدارک حقوق و اقتصادشان را از این دانشگاه گرفته اند.

بهترین دانشگاه های اسپانیا در سال ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *