معرفی دانشگاه صنعتی آیندهوون (Eindhoven) هلند

معرفی دانشگاه صنعتی آیندهوون (Eindhoven) هلند

دانشگاه صنعتی آیندهوون (هلندی :  Technische Universiteit Eindhoven)  (انگلیسی: Eindhoven University of Technology) (به اختصار  TUfe) دانشگاهی تحقیقاتی با محور تکنولوژی است که در سال ۱۹۵۶ در هلند و شهر آیندهوون تاسیس گردید و اکنون در حدود ۸۵۰۰ دانشجو و ۳۰۰۰ کارمند دارد.

دانشگاه فناوری آیندهوون دانشگاه بین المللی است که در رشته های علوم مهندسی ، فناوری به نوآوری های شگرفی رسیده است و همچنین در علوم فنی مختلف تحقیقات گسترده ای را ارائه نموده است. سياست گزاران دانشگاه فناوری آیندهوفن تاکید زیادی به فراگیری علم و نوع آموزش دارند، و همچنین نتایج تحقیقات مختلف این دانشگاه موجب نوآوری و خلق محصولات جدید شده که این امر خدمات ارزنده ای را به فرآیندهای کسب و کار ارائه نموده است.

یکی از مسائلی که مسئولان این دانشگاه همواره بر روی آن تمرکز دارند موضوع در خدمت بودن علم برای جامعه است و بدین منظور همیشه راه حل های گوناگونی را جهت کمک به حل مسائل مختلف ماننده رفاه اجتماعی و تمرکز بر بهره برداری مناسب از منابع انزژی و یا بهداشت همگانی ارائه نموده اند. یکی از فعالیت های گسترده ی دانشگاه فنی آيندهوفن توسعه نوآوری در فناوری و همکاری با صنایع مختلف است، همچنین این دانشگاه از طريق نوآوری در نوع آموزش و تحقيقات موجب پیشرفت علوم مهندسی شده است.

دانشگاه فنی آیندهوون در سال ۲۰۱۱ موفق به اخذ عنوان جامعه هوشمند در Brainport مناطق فناوری و خلاقیت اروپا) شده است و همواره یکی از دانشگاه های معتبر در زمینه ی مهندسی و IT در سطح اروپا و جهان بوده است.

معرفی دانشگاه صنعتی آیندهوفن (Eindhoven) هلند

دانشگاه صنعتی آیندهوون در ۲۳ ژوئن ۱۹۵۶ توسط دولت هلند تاسيس شد. دانشگاه برای تحقیقات خود در زمینه خودرو تصديق شد. این موسسه دومین موسسه از نوع خود در هلند بود که پیش از آن تنها توسط دانشگاه صنعتی دلفت صورت می گرفت. در حال حاضر در حدود ۲۴۰ استاد، ۲۰۰ دانشجو، ۶۰۰ دانشجوی دکترا، ۲۰۰ دانشجوی فوق دکترا ، ۳۰۰۰ کارمند ، ۱۰۰ انجمن دانشجویی و ۱۵ انجمن فارغ التحصیلان را پشتيبانی می کند و سالیانه حدود ۳۰۰۰ نشریه علمی و ۱۴۰ جایزه دکترا عرضه می کند. این دانشگاه در منطقه ای واقع شده است که چندین شرکت فعال در زمینه تکنولوژی تحقیقاتی مانند فیلیپس، ASML و DAFمشغول به کارند و دانشگاه ارتباط نزدیکی با بیشتر این شرکت ها دارد.

در سال ۲۰۰۶، دانشگاه ۵۰ سالگی خود را جشن گرفت، این دانشگاه چندین همکاری بین المللی با سایر دانشگاه های جهان دارد. Brain Bridge با یکی از دانشگاه های چین، نمونه ای از این همکاری است. همچنین، دانشگاه با چندین دانشگاه هلندی نیز همکاری می کند و در ۳ ژانویه ۲۰۱۱ مشارکت خود را با دانشگاه اوترخت اعلام کرد.

در ژانویه ۲۰۱۱، Arno Peels  سند چشم انداز استراتژیک دانشگاه را تحت عنوان “برنامه استراتژیک ۲۰۲۰” ارائه کرد. به رغم بحران اقتصادی و کاهش بودجه اعلام شده توسط دولت هلند برای دوره تا سال ۲۰۱۴، دانشگاه برای خود یک راهبرد بلند پروازانه چشم انداز برای دوره تا سال ۲۰۲۰ طراحی کرده است. این چشم انداز شامل آموزش مبتنی بر جامعه برای مهندسان آینده ایجاد یک دانشکده تحصیلات تکمیلی برای مدیریت برنامه های تحصیلات تکمیلی افزایش تعداد دانشجویان به میزان ۵۰ درصد؛ ۵۰ درصد افزایش تعداد فارغ التحصیلان سالیانه دکترا افزایش جایگاه بین المللی دانشگاه دربین ۱۰۰ دانشگاه برتر؛امکانات مسکن برای ۷۰۰ دانشجو و محقق و….

آيندهوون بزرگترین شهر در جنوب هلند و پنجمین شهر بزرگ این کشور است که محلی ها آن را “Lichtstad” به معنای شهر نور می خوانند چرا که این شهر محل تولد کمپانی بزرگ فیلیپس است ، یک بنای یادبود نیز در نزدیکی این شرکت ساخته شده است که به پسر موسس شرکت فیلیپس اختصاص دارد. آیندهوون یک شهر مدرن است که یکی از نیروگاههای صنعتی این کشور نیز به شمار می رود که در کنار رودخانه دامل ( Dommel ) قرار گرفته است. همچنین این شهر یک شهر دانشگاهی نیز محسوب می شود علاوه بر اینها وجود موزه های هنری و کلیساهای تاریخی در کنار پارک های زیبا و دوست داشتنی ، آيندهوون را به شهری محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. این شهر همچنین با نام وینسنت ونگوگ نیز شهرت دارد چرا که این نقاش مطرح و خوشنام در روستایی در نزدیکی این شهر زندگی می کرده است. علاقه مندان به ورزش فوتبال، این شهر را با تیم معروف پی اس وی آیندهوون می شناسند. در حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهر آيندهوون را غير هلندی تشکیل داده است. شهر آیندهوون، شهری مدرن و صنعتی است که ۶۵ درصد مردم آیندهوون کاتولیک اند.

دانشگاه صنعتی آیندهوون در یک نگاه

نام های پیشین : Technische Hogeschool Eindhoven

شعار : Mens Agitat Molem

شعار به انگلیسی : Mind moves matter

نوع دانشگاه : عمومی

سال تاسیس : ۱۹۵۶

بودجه : ۳۱۹ . ۹ میلیون یورو

مکان : آیندهوفن، برابانت شمالی، هلند

 معرفی دانشگاه صنعتی آیندهوفن (Eindhoven) هلند
تعداد کارکنان اداری : ۲۲۰۰

تعداد دانشجویان : ۱۴٫۴۷۳

رنگ : قرمز و آبی تیره

وبسایت :www.tue.nl

رتبه بندی

نظام رتبه بندیرتبه
THE۱۷۷
QS۱۰۴

 دانشکده ها

دانشکده مهندسی پزشکیدانشکده طراحی صنعتیدانشکده فیزیک کاربردی
دانشکده محیط زیستدانشکده شیمی و مهندسی شیمیدانشکده مهندسی مکانیک
دانشکده مهندسی برقدانشکده مهندسي صنايع و علوم نوآوری (قبلا مدیریت فناوری)دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش

  • مدرک و ریزنمارت مقطع پیشین
  • دارا بودن حداقل ۷۵% معدل معيار
  • پرداخت ۱۰۰ بورو application fee •
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • نمرات آزمون های زبان انگلیسی
آزمونحداقل نمره قابل قبول
تافل اینترنتی۹۰ و نمره هيچ بخشی کمتر از ۲۱ نباشد
آیلتس۶ . ۵ و نمره هيچ بخشی کمتر از ۶ نباشد

ددلاین

تاريخ
Deadline 1۱ فوریه
Deadline 2۱ مي
Deadline 3۳۱ اکتبر

دانشگاه های همکار

  • دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور
  • دانشگاه زیجیانگ چین
  • دانشگاه جئوتونگ شانگهای چین
  • دانشگاه فودان، چین
  • موسسه بین المللی تکنولوژی و اطلاعات (بنگلور), هند
  • موسسه فناوری جورجيا, آمریکا
  • دانشگاه نورث وسترن, آمریکا
  • دانشگاه آرام آی تی استراليا
  • دانشگاه خاورمیانه, ترکیه
  • دانشگاه کی بولون، بلژیک

مشاهیر دانشگاه صنعتی آیندهوون

مشاهیر دانشگاه صنعتی آیندهوفن

مشاهیر دانشگاه صنعتی آیندهوفن

مشاهیر دانشگاه صنعتی آیندهوفن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *