علم شمع – خواس شمع – شمع درمانی

علم شمع – خواس شمع – شمع درمان

علم شمع

خواص شمع

علم شمع

شیمی و فیزیک زیادی پشت زیبایی و نور شعله شمع نهفته است. در حقیقت، صدها سال است که دانشمندان مجذوب شمع‌ها شده‌اند.

در سال ۱۸۶۰، مایکل فارادی مجموعه سخنرانی‌های معروف خود را در مورد تاریخچه شیمیایی یک شمع ارائه کرد و ده‌ها اصل علمی را از طریق مشاهدات دقیق خود از یک شمع در حال سوختن به نمایش گذاشت.

در اواخر دهه ۱۹۹۰، ناسا تحقیقات شمع را به اوج جدیدی رساند و آزمایش‌های شاتل فضایی را انجام داد تا در مورد رفتار شعله شمع در ریزگرانش اطلاعات کسب کند.

دانشمندان در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در سراسر جهان به انجام آزمایش‌هایی با شمع‌ها ادامه می‌دهند تا درباره شعله‌های شمع، انتشار و احتراق اطلاعات بیشتری کسب کنند.

و البته، هزاران دانش آموز هر ساله اصول گرما، نور و احتراق را از طریق پروژه های علمی مدرسه شامل شمع بررسی می کنند.

آموزش فال تاروت از صفر تا صد (مقدماتی و پیشرفته)

چگونه شمع ها می سوزند

علم شمع

همه موم ها اساساً هیدروکربن هستند، به این معنی که تا حد زیادی از اتم های هیدروژن (H) و کربن (C) تشکیل شده اند.

وقتی شمعی روشن می کنید، حرارت شعله، موم نزدیک فتیله را ذوب می کند. سپس این موم مایع توسط عمل مویرگی فتیله کشیده می شود.

گرمای شعله، موم مایع را تبخیر می کند (آن را به گاز داغ تبدیل می کند)، و شروع به تجزیه هیدروکربن ها به مولکول های هیدروژن و کربن می کند. این مولکول های تبخیر شده به داخل شعله کشیده می شوند و در آنجا با اکسیژن هوا واکنش می دهند تا گرما، نور، بخار آب (H ۲ O ) و دی اکسید کربن (CO ۲ ) ایجاد کنند.

تقریباً یک چهارم انرژی ایجاد شده در اثر احتراق شمع با تابش گرما از شعله در همه جهات خارج می شود.

گرمای کافی برای تابش مجدد و ذوب موم بیشتر ایجاد می شود تا فرآیند احتراق ادامه یابد تا زمانی که سوخت مصرف شود یا گرما از بین برود.

زمانی که برای اولین بار شمع روشن می کنید چند دقیقه طول می کشد تا این فرآیند احتراق تثبیت شود. شعله ممکن است در ابتدا کمی سوسو بزند یا دود کند، اما هنگامی که فرآیند تثبیت شد، شعله به طور تمیز و پیوسته به شکل یک قطره اشک آرام می سوزد و دی اکسید کربن و بخار آب را منتشر می کند.

شعله شمع بی سر و صدا یک ماشین احتراق بسیار کارآمد است. اما اگر شعله هوا یا سوخت خیلی کم یا بیش از حد دریافت کند، می تواند سوسو بزند یا شعله ور شود و ذرات کربن نسوخته (دوده) قبل از احتراق کامل از شعله خارج می شوند.

دودی که گاهی اوقات هنگام سوسو زدن شمع مشاهده می کنید در واقع ناشی از ذرات دوده نسوخته ای است که به دلیل احتراق ناقص از شعله خارج شده اند.

علم شمع

رنگ های شعله شمع

اگر از نزدیک به شعله شمع نگاه کنید، یک ناحیه آبی رنگ در پایه شعله خواهید دید. در بالای آن یک بخش کوچک نارنجی مایل به قهوه ای تیره و در بالای آن ناحیه زرد بزرگی است که ما آن را با شعله های شمع مرتبط می کنیم.

منطقه آبی غنی از اکسیژن جایی است که مولکول های هیدروکربن تبخیر می شوند و شروع به تجزیه شدن به اتم های هیدروژن و کربن می کنند. هیدروژن اولین چیزی است که در اینجا جدا می شود و با اکسیژن واکنش می دهد و بخار آب تشکیل می دهد. بخشی از کربن در اینجا می سوزد و دی اکسید کربن تشکیل می دهد.

ناحیه تیره یا نارنجی/قهوه ای اکسیژن نسبتا کمی دارد. اینجاست که اشکال مختلف کربن به شکسته شدن ادامه می دهند و ذرات کوچک و سخت شده کربن شروع به تشکیل می کنند.

همانطور که آنها بالا می روند، همراه با بخار آب و دی اکسید کربن ایجاد شده در منطقه آبی، آنها تا حدود ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد گرم می شوند.

در پایین ناحیه زرد، تشکیل ذرات کربن (دوده) افزایش می یابد. همانطور که آنها بالا می آیند، آنها به حرارت ادامه می دهند تا زمانی که مشتعل شوند و طیف کامل نور مرئی را ساطع کنند. از آنجایی که در هنگام مشتعل شدن کربن، قسمت زرد طیف غالب است، چشم انسان شعله را به رنگ زرد می بیند. هنگامی که ذرات دوده در نزدیکی بالای ناحیه زرد شعله اکسید می شوند، دما تقریباً ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد است.

ناحیه چهارم شمع (گاهی اوقات به آن حجاب می گویند) لبه آبی کم رنگ بیرونی است که از ناحیه آبی در پایه شعله و به طرفین مخروط شعله امتداد می یابد. آبی است زیرا مستقیماً با اکسیژن هوا برخورد می کند و داغ ترین قسمت شعله است که معمولاً به دمای ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد (۲۵۵۲ درجه فارنهایت) می رسد.

آموزش فال پاسور از مبتدی تا پیشرفته

بخوانید:  معنی کارت حاکم چوبدست تاروت

چرا شعله شمع همیشه بالاست؟

علم شمع

وقتی شمع می سوزد، شعله هوای اطراف را گرم می کند و شروع به بالا رفتن می کند. همانطور که این هوای گرم به سمت بالا حرکت می کند، هوای خنک تر و اکسیژن به سمت پایین شعله می روند تا آن را جایگزین کنند.

هنگامی که هوای خنک‌تر گرم می‌شود، آن نیز بالا می‌آید و با هوای خنک‌تر در پایه شعله جایگزین می‌شود.

این یک چرخه مداوم از هوای متحرک رو به بالا در اطراف شعله ایجاد می کند (جریان همرفتی) که به شعله شکل دراز یا قطره اشکی می دهد.

از آنجایی که “بالا” و “پایین” تابعی از گرانش زمین هستند، دانشمندان متعجب بودند که شعله شمع در فضای بیرونی چگونه خواهد بود، جایی که کشش گرانش حداقل است و واقعاً بالا یا پایین وجود ندارد.

در اواخر دهه ۱۹۹۰، دانشمندان ناسا چندین آزمایش شاتل فضایی را انجام دادند تا ببینند شعله های شمع چگونه در گرانش ریز رفتار می کنند. همانطور که از عکس های ناسا در زیر می بینید، شعله شمع در گرانش میکرو به جای شکل کشیده اش در زمین، کروی است. بدون گرانش، جهت بالا رفتن هوای گرم و ایجاد جریان همرفتی وجود ندارد.

چرا در اكثر مراسم روحاني، ديني، عرفاني و جادوگري از شمع استفاده ميشود؟هستي از چهار عنصر تشكيل شده است باد – خاك – آب – آتش وقتي چيزي را از هستي درخواست ميكنيم بايد به شكلي اين خواسته را به گوش شعور نهفته در آن برسانيم .دعا كردن لفظي پيام ما را از طريق هوا به شعور هستي انتقال ميدهد و حرز و نبشته از طريق خاك هر چه طرق رساندن پيام متعدد تر باشد اجابت آن محتملتر است، مثلا اگر خواسته را به صورت دست نوشته به آب بسپاريم از دو عنصر خاك و آب استفاد كرده ايم .
راز قدرت شمع در اين است كه چهار عنصر اصلي هستي را يكجا در خود جمع كرده است …
در موم شمع عنصر خاك و زمين نهفته است در شعله شمع آتش دود شمع عنصر هواست و موم ذوب شده آن نشانگر عنصر آب… بنابراين شمع با ظاهري ساده و اندازه اي كوچك قدرتي غير قابل تصور براي ارتباط با شعور باطني هستي داردشمع با سوختنش، با ذوب شدن مومش و با برخاستن دودش در خواست شما را تا عرش بالا ميبرد و تمام نيروهاي الهي و ملكوتي را براي تحقق بخشيدن تجسم ذهني شما بسيج ميكند شمع نشان دهنده نور حقيقت و خرد است. هر كس حداقل يك بار از نيروي جادويي شمع استفاده كرده است، در حالي كه از قدرت آن بي خبر بوده و آن فوت كردن شمع كيك تولد است و آرزويي كه در آن لحظه تصور كرده استرنگ بندي شمعها بستگي با توجه به درخواستي كه از آن ميشود متفاوت است.

زمان استفاده از شمع جادويي نيز بسيار مهم است و بايد چرخه قمري ماه در نوع درخواست لحاظ شود۱-ماه نو (هلال جديد: شروع كردن طرحي جديد، رشد و ترقي و شفا بخشي۲-ماه در حال رشد ( رو به بدر ) : براي درخواستهايي كه چيزي به زندگي تان مي آورند و يا موجب جذب نيرويي به زندگي شما ميشوند)۳- ماه كامل ( نيرومندترين مرحله ) : براي باروري و بهره برداري از نعمتهاي طبيعت و تكميل و تحقق بخشيدن به آرزوها۴-( ماه رو به زوال : دور كردن عادتهاي بد و انرژيهاي منفي از زندگي و جبران خسارت و صدمه هاي وارد شده و دفع بيماريها۵-ماه تاريك ( شبهاي بدون ماه ) : براي دفع بدشگوني هايي كه از طرف ديگران وارد گشته استزمان اجراي مراسم شب ميباشد(هرگز يك شمع را براي درخواست هاي متفاوت به كار نبريد. با هر شمع فقط يك مراسم درخواست انجام دهيد و بگذاريد تا شمع خود به خود بسوزد و تمام شود _هرگز شمعي را بدون نيت خاصي روشن نكنيد، چون انرژي آن بدون هدف خاصي هدر ميرود. اگر شما نياز شخصي نداريد آن را براي دوستتان و يا براي كمك به هستي، صلح جهاني، تطهير محيط يا گنجشك هاي كوچك روشن كنيد
هرگز شمع را با فندك روشن نكنيد و براي اينكار از كبريت استفاده كنيد.
قبل از هر مراسم درخواست شمعتان را با انرژي درخواست مورد نظر شارژ نماييدشارژ كردن شمع :شارژ كردن يعني اينكه شمع را با قدرت شخصي تان آماده كنيدشمع را محكم بين دستهايتان بگيريد. موم را بين انگشتانتان بگيريدو چشمانتان را ببنديدو احتياجتان را با صداي بلند تكرار كنيد. مثلا من شمع را به نيت سلامتي شارژ ميكنم تا براي من سلامتي بياورداين مورد را ۹ بار تكرار كنيد واين فرآيند راسه بار تكرار كنيد و انرژي را از دستها به شمع منتقل كنيد .سپس براي ۵ دقيقه آرام بنشينيد و احتياجتان را مجسم كنيد . اكنون شمع جادويي شما براي انجام مراسم درخواست آماده شده است درسته كه شمع سفيد براي انجام هر درخواستي به كار برده ميشود، امااگر خواستيد از رنگ سفيد به جاي رنگ ديگري استفاده كنيد كل فرآيند را ۶ بار تكرار كنيد، مديتيشن قبل از هر مراسم ميتواند بسيار موثر باشد.ميتوانيد مراسم درخواست را به مراسمي آئيني تبديل كنيد. محلي براي خود درست كنيد و تمام اشيا و عكسهايي كه از آنها خاطره خوبي داريد و انرژي مثبت آنها را حس ميكنيد در آن قرار دهيداين مورد از موارد جانبي ريلكسيشن نيز محسوب ميشود …و كلا با ضمير ناخودآگاه و نيروهاي كهكشاني در ارتباط ميباشد … در اين كار فقط و فقط بايد تمركز داشت و همچنين اعتقاد .

بخوانید:  معنی کارت پنج جام فال تاروت

علم شمع

اما خاصيت هر شمع بر اساس رنگ آن شمع علم شمع – خواس شمع – شمع درمانی

سفيد : خلوص و اقتدار در كنار هر رنگي قدرت آن رنگ افزايش ميابد. پاك كننده قوي بدن و محيط زندگيمان از انرژيهاي منفي .

سياه : جلوگيري از چشم بد و جادو – فرد را افتاده و فروتن مي كند . بسيار پر قدرت . استفاده زياد باعث افسردگي ميشود.

قرمز :سمبل عشق – سلامتي و جهت دستيابي به آرزوها و جاه طلبي . موثر بر تقويت قواي جنسي و شهوت و تقويت عشق ورزي.

آبي : نماد درك معنوي .ايمان و اعتقاد را افزايش ميدهد.موجب دستيابي سريع به پول و ثروت .

سبز : ذوق و شوق و وفور نعمت بهمراه دارد . رشد  و تحرك و تعادل بين جسم و ذهن .

نارنجي : جذب افراد – حيوانات و چيزهاي دلخواه . سمبل لذت و خلاقيت .

زرد و طلايي : به مراد دل و آرزوهايتان برسيد –تقويت رويابيني و درك آن – براي كساني كه كنكور و امتحان دارند رنگ زرد فوق العادست.علم شمع – خواس شمع – شمع درمانی

علم شمع – خواس شمع – شمع درمانی

صورتي :نشانه عشق و موفقيت . محرك قصد و نيت خالصانه و جامه عمل پوشاندن به آرزوها.

خاكستري و نقره اي :نماد آشكار سازي.موثر در مراقبه .بيداري ضمير ناخودآگاه . چرخهاي زندگي را بنفع شما ميچرخاند.

بنفش و ارغواني : نماد قدرت و برتري .موفقيت جاه و جلال و هماهنگي معنوي.

قهوه اي : مراقبه در نور اين شمع شمارا در پيداكردن اشياءگمشده ياري ميكند .قوه يقيين و تشخيصتان را بيدار ميكند.

يادتان باشد شما ميتوانيد با بهره گيري از خواص رنگها در بخش رنگ درماني از همان شمع رنگي نيز براي شفاي بيماريهاي جسمي و روحي نيز بهره بگيريد.

شاد و پيروز و موفق باشيد و سعي كنيد در تمام مراحل آهسته و گام به گام قدم برداريد

علم شمع

شمع درماني

آتش مقدس و اسرار آميز. هم حرارت و آرامش دارد هم نور و روشنايي بهمراه دارد هم هيبت و عظمت . در سرتاسر زندگي بشري از فيزيكي تا غيرفيزيكي آتش انجام وظيفه كرده است از نور و گرماي خورشيد كه موجب حفظ زندگي در كره زمين است تا آتش عشق و احساسات كه موجب الهام و خلاقيت است .آتش در تمام جنبه هاي زندگي وجود دارد و حضورش تقريبا در همه جا حس ميشود از آتشفشان گرفته تا حرارت معمولي بدن.از همان زمانيكه آتش در اختيار بشر قرار گرفت از شمع نيز براي مقاصد فيزيكي و غير فيزيكي استفاده شد. شمع نماد پرقدرت نور و حرارت و انرژيست. چرا هرگاه شمعي روشن ميكنيم احساس خوشايند و خوبي پيدا ميكنيم ؟ چه در معابد و مساجد و كليساهاوچه در عزا و چه در عروسيها شمع جايگاه ويژه خود را دارد.بزرگان از قدما شمع را نشان جمع ۴ عنصر حياتي در يكجا ميدانستند و آنرا مقدس ميشمردند: شعله آن نشان آتش – بدنه آن نشان خاك – اشك روان از ذوب آن نشان آب و دودي كه از سر آتش بر ميخاست را نشان باد ميدانستند.وقتي شمعي را روشن ميكنيد تمام اين ۴ عنصر پر قدرت حيات را بكار گرفته ايد!شما خالق نوري هستيد كه پيش تر وجود نداشته است و اين نور انرژي شفابخش خود را تقديم شما و محيط پيرامونتان ميكند.وقتي شمعي روشن ميشود نور و نيروي ارتعاشي آن جان ميگيرد و در حين سوختن رنگ آن نيز در فضا پخش ميشود كه بر اساس رنگ شمع شما ميتوانيد نوع درمانتان را مشخص نماييد.قبل از اينكه به توضيحات مربوط به رنگها و كاربردهاي شفابخشي آن بپردازيم ذكر نكاتي چند قبل از شروع كار مهم است : ۱-شمع را قبل از استفاده تمييز كنيد براي اينكار از روغن زيتون استفاده كرده جهت روغن مالي شمع از پايين بسمت سر شمع باشد با اينكار انرژيهاي منفي جذب شده ببيرون منتقل ميگردد.

بخوانید:  معنی کارت چهار سکه تاروت

۲-از هر شمعي كه براي شفابخشي استفاده ميكنيد فقط و فقط براي همين منظور استفاده شود.

۳-از شمع بر عليه ميل و اراده ديگران استفاده نكنيد واكنشهاي بدي برايتان بهمراه دارد.

۴-حتما پس از پايان درمان شمع را خاموش كنيد يادتان باشد با فوت كردن هرگز اينكار را انجام ندهيد نفس نيز مانند آتش خلاق است نبايد براي خاموش كردن نيرويي خلاق از نيروي خلاق ديگري استفاده كرد(جالب است كه در اسلام نيز فوت به شمع مكروه است و قديمي ترها يا با انگشت يا با قاشقهاي سر كج شعله شمع را خاموش ميكردند).

۵-اگر هنگامي كه ميخواهيد دعا كرده يا آرزويي بكنيد شمعي روشن نماييد زودتر دعا و آرزويتان برآورده ميشود چراكه تا زمانيكه شمع روشن است انرژي پرقدرت آن پشت سر خواسته هاي شماست.(حتما سقاخانه هاي قديم و سنت شمع روشن كردن هنگام دعا را فراموش نكرده ايد).

اما براي اينكه بتوانيم از انرژي شمع بهترين بهره را ببريم بهتر است كه ابتدا با نوع چيدمان اثر گذار بر قدرت شفابخشي شمع آشنا شويم :

۱- طرح مربع كه در ۴راس مربع فرضي شمع گذاشته ودر بين آن مينشينيم.اين روش باعث ايجاد پايداري كل سيستم فيزيولوژيكي و باعث آرامش و ساماندهي است .

۲-مثلثي : ۳عدد شمع در طرح مثلث چيده در بين آن قرار ميگيريم اين روش باعث تقويت شفابخشي شمعهاست و همچنين باعث تطهير رنگ شمعها.

۳- صليبي : شمعها را بصورت صليب چيده و در محل تلاقي خطوط فرضي شمعها نشسته.متعادل كننده هر ۴ عنصر درونمان و روح و ذهن و جسممان – تقويت فوق العاده قلب – جذب سريع رنگ شمع در بدن .

۴-ستاره ۵ سو: اين طرح بسياري از فرشتگان شفابخش را بسوي شما جذب ميكند و باعث بيداري انرژيهاي معنوي ميگردد.

۵-ستاره ۶ سو: ارتباط بين قلب و ذهن و روح و جسم بيكديگر.اين حالت شفابخشي با قدرت بسيارزيادي تمام مراحل روحي و جسمي بدن را فرا ميگيرد.تقويت كننده و محافظ.

۶-ستاره ۷سو: موثرترين حالت شفابخشي خصوصا براي كودكان . ايجاد تعادل و توازن در تمام چاكراها .ريشه تمام حالتهاي روحي و جسمي را آرامش ميبخشد.

براي انجام شفابخشي ميتوانيد از شمع با رنگهاي مختلف يا يكسان استفاده نماييد.مدت اينكار ۱۵ تا ۳۰ دقيقه .

اموزش های شمع و شمع تراپی⇓

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *