خرید کارت تاروت فرانسوی

خرید کارت تاروت فرانسوی

خرید کارت های اورجینال و اصلی فال تاروت
اگر قصد خرید فال تاروت دارید و می خواهید کارت های این بازی جالب را خریداری کنید به شما توصیه می کنم این مطلب را تا انتها بخوانید.

فرق نمی کند به دنبال خرید کارت تاروت در تهران باشید و یا به دنبال خرید کارت تاروت در اهواز، ارومیه، تبریز یا هر شهر دیگری باشید؛ به هر حال اگر برای شما هم این پرسش ایجاد شده است که “کارت تاروت از کجا بخرم” باید بدانید خرید پستی ورق تاروت از هر جایی با خطرها و نگرانی ها همراه است. در ادامه در مورد خرید کارت های تاروت بیشتر صحبت می کنم اما ابتدا باید بفهمیم چه کارتی برای خرید مناسب است.

احتمالا شما هم شنیده اید که خرید کارت تاروت رایدر وایت از معروف ترین انواع کارت تاروت است. اما باید این موضوع را بگویم که انواع کارت تاروت بسیار بیشتر از نوع رایدر وایت است. البته فرق نمی کند چه نوعی را انتخاب کنید، تفسیر و معنای کارت های تاروت همیشه یکسان است و تنها تفاوت در تصاویر است.

خرید کارت تاروت فرانسوی

 

خرید کارت فرانسوی

قبل از خرید کارت تاروت بیشتر در مورد آن بدانید
قبل از خرید کارت های تاروت بهتر است کمی بیشتر در مورد آن بدانید. به طور کلی این موضوع به عنوان یک واقعیت پذیرفته شده است که تمامی کارت های امروزی که برای بازی و سرگرمی های مختلف استفاده می شوند شکل تکامل یافته ی کارت های تاروت هستند.

برای مثال کارت های امروزی مثل پااسور همچون کارت های تاروت از۴ دسته یا تشکیل شده اند که هر دسته در ۱۰ شماره دسته بندی می شود. این ۴ دسته هر کدام حاوی ۴ کارت درباری به نام پادشاه، ملکه، سرباز و شوالیه نیز هستند.

دسته ی آخر یا شوالیه ها از کارت بازی مدرن امروزی به شکل مرموزی حذف شده است و جای خود را به سرباز داده است. شباهت های این دو نوع کارت قابل توجه است، اما هیچ کس جز کارشناسان و افراد ماهر تصور نمی کنند این کارت ها بتوانند در مورد آینده صحبت کنند.

خرید کارت های مناسب فال تاروت
همانطور که قبلا در آموزش کارت تاروت در روان تاروت گفته ایم، فال تاروت ارتباط مستقیم با ضمیر ناخودآگاه جمعی دارد ( بیشتر بخوانید – ارتباط تاروت با ناخودآگاه انسان) . یونگ تاروت را “به عنوان یک بازی کیمیاگری” تصور می کرد، و به نظر او، تاروت مانند I ching “اتحاد متضاد ها” است یعنی “ارائه ریتم منفی و مثبت، از دست دادن و به دست آوردن، تاریکی و روشنایی است.”

از این رو مهم است کارت های تاروتی که خریداری می کنید شکل و اندازه استانداردی داشته باشد که امکان ارتباط بین ضمیر ناخودآگاه و کارت ها را وقتی آن ها را لمس می کنید ایجاد کند.

برای مثال یکی از ارکان مهم در خرید کارت های تاروت، سایز آن است. ضخامت استاندارد کارت های تاروت بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر است و مهم است جنس آن از لطافت کافی برخوردار باشد. این بدین دلیل است که دست ها وقتی کارت ها را لمس می کنند بتوانند ارتباطی به کارت ها و ضمیر ناخوداگاه ایجاد کنند.

بیشتر کارت هایی که در وبسایت های دیگر ارائه می شود نه تنها استاندارد نیست بلکه اصلا کارتی در کار نیست.

پس برای خرید کارت تاروت در اهواز، خرید پستی ورق تاروت، خرید کارت تاروت در ارومیه، خرید کارت تاروت ارزان، خرید کارت تاروت در تهران و خرید کارت تاروت در تبریز یا هر شهر دیگری باید واقع بین باشد و زود فریب هر وعده ای را نخورید.

خرید کارت تاروت تهران

خرید کارت تاروت فرانسوی

انواع کارت های تاروت
همانطور که اشاره کردیم کارت های تاروت انواع مختلفی دارد اما معروف ترین و مهمترین آن ها کارت های تاروت رایدر وایت هستند. به همین دلیل است که بیشتر افراد به دنبال خرید کارت تاروت رایدر وایت می باشند.

اما کارت های دیگری با عکس ها و شمایل دیگری نیز وجود دارد که به طول خلاصه می توان از کارت تاروت تحوت، کارت تاروت استیم پانک، کارت تاروت فرانسوی، کارت تاروت آنا کلافینگر، کارت تاروت شادو اسکیپس وکارت تاروت اشو ذن – تاروت بودایی نام برد.

«تاروت» مجموعه‌ای از کارت‌های بازی است که از نیمه قرن ۱۵ام میلادی در قسمت‌های مختلف اروپا مانند فرانسه و ایتالیا برای ورق بازی گروهی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. از اواخر قرن ۱۸ام تا به امروز پیروان آن و نهانجویان (کاوشگران دانش‌های مخفی و راز آلود)، تاروت را وسیله‌ای برای پیشگویی یا حتی گذرگاهی در سیر بعد ذهنی و روحانی قلمداد می‌کنند.

به‌طور کلی کارت‌های تاروت در اروپا بیشتر به منظور بازی استفاده می‌شود ولی در کشورهای انگلیسی زبان و مناطقی که بازی آن انجام نمی‌شود، تاروت اصولاً جنبه فالگیری دارد. برخی محققان سرچشمه کارت‌ها را از مصر باستان یا کابالا می‌دانند ولی مدرکی دال بر استفاده آن برای پیشگویی و طالع بینی قبل از قرن ۱۸ وجود ندارد؛ و محققان استفاده از آن برای فال‌گیری را جنبهٔ تفریحی می‌دانند.

برای خرید کارت های تاروت فرانسوی

کارت هاب تاروت 

تاروت از ۴ دسته خال که هرکدام شامل ۱۰ کارت شماره دار (از آس تا ۱۰) و ۴ کارت تصویر دار است، تشکیل می‌شود. به‌علاوه تاروت دارای ۲۱ خال حکم متمایز ویک کارت به نام «دلقک» نیز می‌باشد (بسته به نوع بازی دلقک می‌تواند نقش بالاترین حکم را داشته ویا اصلاً نقشی نداشته باشد). نهانجویان خال‌های حکم و دلقک را «بزرگ آرکانا» و نیز باقی کارت‌های یادشده را «کوچک آرکانا» نامیده‌اند.

تاریخچه تاروت
کارتهای بازی احتمالاً از قاهره در اواخر قرن ۱۴ وارد اروپا شده‌است. این کارت‌ها خالهایی بسیار مشابه با ۴ خال تاروت دارند که عبارت از شمشیر، ترکه، جام و سکه هستند. خال‌های تاروت هنوز در ورق بازی سنتی ایتالیا، اسپانیا و پرتغال وجود دارد. ورقهای مصور احتمالاً بین سال‌های ۱۴۱۸ تا ۱۴۲۵ به‌وجود آمده‌اند. این دست ورق با ۱۶ کارت از تصاویر خدایان یونانی و خالهایی به شکل ۴ نوع پرنده توصیف شده که رایج نبوده‌است. نخستین کارت‌های شناخته شده تاروت بین سال‌های ۱۴۳۰ تا ۱۴۵۰ میلادی در میلان، فرارا و بولونیا خلق و در این حین تصاویر نمادین به دست رایج دارای ۴ خال افزوده شدند. کارت‌های جدید «خال حکم» نام گرفتند؛ کهن‌ترین تاروت بجا مانده به پانزده دست ورق چندپاره بازمی‌گردد که برای خانواده «ویسکانتی- اسفورزا»، حکمرانان میلان، نقاشی شده بوده‌است. به نظر می‌رسد این بازی در ۱۴۵۰ که سال شاد و پرجشن و سروری در تاریخ ایتالیاست، اهمیت یافته‌است.در سال۱۴۹۱ نقش‌های ویژه‌ای که نشانگر فلسفه، اجتماع، تخیل، طالع بینی و پیشگویی و همچنین قهرمانان رومی، یونانی یا بابلی بودند، به تاروچی ایتالیا افزوده شد. کارتهای دست ساخت تاروت در قرن ۱۴ مورد حمله شدید خطبایی که مدعی وجود ذات شیطان در آن بودند، قرار گرفت. با وضع موجود بیشتر حکومت‌ها تاروت را آزاد و بعضی آن را قدغن اعلام کردند. با آمدن صنعت چاپ، تولید انبوه دست ورقها میسر شد که ورقهای این دوره از شهرهای مختلف فرانسه بجا مانده‌است. محبوترین الگوی چاپ دست ورق‌های اولیه متعلق به شهر مارسی می‌باشد که به «تاروت مارسلی» معروف است.

پیشگویی و اسرارآمیزی تاروت

هر کارت تاروت آموزشی دارای یک تصویر ویک عنوان است که هرکدام بیانگر مفهوم ویژه‌ای می‌باشد. باور پیشگویی تاروت این است که کارت‌های رو شده برای شرکت‌کننده دیدگاهی از آینده و حتی وضعیت کنونی او را در اختیارش قرار می‌دهد. پیشگویی با کارت‌های بازی احتمالاً اولین بار به کتابی به نام «الهامات فرانچسکو مارکولینی» مربوط می‌شود که روشی ساده را از انتخاب تصادفی کارتهایی که جدا از فال بی‌معنی بودند، ارائه می‌داد. اما دست نوشته‌هایی از سال‌های ۱۷۳۵ و ۱۷۵۰ مدارکی ناقص از استفاده تاروت طبق ترتیب کارت‌ها برای پیشگویی هستند. همچنین در خاطرات ژاکامو کاسانووا[۱۳] در۱۷۶۵ آمده که معشوقه روس او با ورق تاروت فال می‌گرفته‌است.[۱۴] کارتهای تاروت بعدها با عرفان و جادو تلفیق شدند.[۱۵] البته تاروت تا قرون ۱۸ و۱۹ مورد اقتباس نهانجویان، رمز شناسان ویا انجمنهای سری قرار نگرفته‌است. این سنت هنگامی باب شد که دی جبلین مطالعات خود را در سال ۱۷۸۱، دربارهٔ نمادهای مذهبی و آثار آن در دنیای امروزی منتشر کرد. او نخست اثبات کرد که نمادهای تاروت مارسلی بیانگر رازهایی از خدایان مصری، ایسیس و تحوت است. از شناسایی کارت‌های تاروت به وسیلهٔ «کتاب تحوت» صریحاً به این نتیجه می‌رسیم که تا به امروز تاروت در سیر تلاش نهانجویان برای عروج و کمال وجود داشته‌است. همچنین در کتاب بریدا از پائولو کوئلیو آمده‌است که شخصیت اصلی داستان بریدا برای مراقبه و ورود به جهان روحانی از کارت‌های تاروت استفاده می‌کرده‌است.

کارت های تاروت برای پیشگویی نیز مبتنی بر این ورق ها تولید گردیدند.

سه دسته از کارت های این گروه، هنوز برای بازی های خاصی استفاده می شود که عبارتند از:

تاروکو پیمونتی از ۴ خال به نام شمشیر، عصا یا چوب دستی، فنجان و سکه تشکیل شده است که هر کدام دارای کارت عکسی به نام پادشاه، ملکه (بیبی)، شوالیه و جک (سرباز) هستند و با ورق های شماره دار، در کل ۷۸ کارت می شوند. برگ برنده در اکثر بازی ها ۲۱ بوده و دلقک، هیچ وقت خال برنده نبوده و صفر در نظر گرفته خواهد شد.
تاروت سوئیسی ۱JJ مشابه مورد قبلی بوده اما پاپ را با مشتری (ژوپیتر)، پاپ زن با جونو (خواهر یا زن ژوپیتر) و فرشته (سکه فرشته نشان) با داوری جایگزین می شود. خال های حکم به ترتیب عددی رتبه بندی شده و برج (قلعه) به عنوان خانه خدا شناخته می شود. کارت هایی مانند تاروکو پیمونتی دورو نیستند.
در تاروکو بولونیایی کارت های شماره دار دو تا پنج، در خال های ساده حذف شده و تعداد ورق ها به ۶۲ رسیده است، همچنین تا حدی ورق های حکم (خال آتو) متفاوت بوده، همه عدد نیستند و چهار کارت از نظر امتیاز با هم مساوی می باشند. طراحی گرافیکی این کارت ها با دو دسته بالا متفاوت بوده و از تاروت مارسی گرفته نشده است.

آموزش فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *