تعبیر خواب شیره

تعبیر خواب شیره

تعبير خواب شیره به روايت محمدبن سیرین
دیدن شیره انگور، دلیل منفعت است. اگر بیند که شیره انگور بیفشرد، دلیل است زنی مستوره بخواهد. اگر بیند که شیره تازه میخورد، دلیل است مال حلال یابد. اگر شیره ترش بیند، دلیل است از پادشاه مال و بزرگی یابد و هرچند درخواب شیره را شیرین تر بیند، منفعتش بیشتر باشد.
تعبير خواب شیره به روايت امام جعفر صادق(ع)
دیدن شیره درخواب بر چهار و جه است. اول: مال. دوم: منفعت بسیار. سوم: عیش خوش. چهارم: عزت و کامرانی.

اگر در خواب کسی از انگور شیره درست می کرد، مال حلالی با زحمت به دست می آورد ولی ثمره اش شیرین است. به تعبیر دیگر دیدن شیره انگور در خواب، ازدواج با زنی پاک و خوش اخلاق است و یا اگر کسی به او شیره انگور داد، عالمی است که علم به او می آموزد و از ثمره آن علم، سود مادی و معنوی به او خواهد رسید. اگر او به کسی شیره انگور داد، از او به آن شخص خیر و نیکویی می رسد.

امام صادق (ع) می فرماید: دیدن شیره درخواب بر چهار وجه است:
مال،
منفعت بسیار.،
عیش خوش،
عزت و کامرانی.
محمد ابن سیرین می گوید: دیدن شیره انگور، دلیل منفعت است. اگر ببیند که شیره انگور بیفشرد، دلیل است زنی مستوره بخواهد. اگر ببیند که شیره تازه می خورد، دلیل است مال حلال یابد. اگر شیره ترش ببیند، دلیل است از پادشاه مال و بزرگی یابد و هرچند درخواب شیره را شیرین تر ببیند، منفعتش بیشتر باشد.

بن سیرین می‌گوید:

تعبیر شیرۀ انگور، سود و منفعت می‌باشد، همانطور که در قرآن کریم آمده: … یُغَاثُ النَّاسُ وَفِیهِ یَعْصِرُونَ _ …مردم عصیر (میوه‌ها و دانه‌های روغنی) می‌گیرند [به خاطر فراوانی میوه‌ها و دانه‌ها آنها را فشرده و عصاره و آب آنها را می‌گیرند] (یوسف-۴۹).

اگر ببینی شیرۀ تازه انگور می‌خوری، یـعـنـی مال و اموال حلال به دست می‌آوری، ولی اگر ترش باشد، یـعـنـی از طرف «پادشاه» به تو مال و اموال و بزرگی می‌رسد، و هر چقدر شیرین‌تر باشد، در تعبیر آن سود و منفعت بیشتری وجود دارد .

اگر ببینی انگور را می‌فشاری و شیرۀ آن را می‌گیری، یـعـنـی با زنی باحجاب ازدواج می‌کنی

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی انگور را تصفیه و صاف می‌کنی و شیرۀ آن را می‌گیری، یـعـنـی از پادشاه مال و اموال و بزرگی به دست می‌آوری، و هر چه شیرۀ انگور شیرین‌تر باشد، در تعبیر آن سود و منفعت بیشتری وجود دارد.

جابر مغربی نیز می‌گوید:

اگر ببینی انگور را می‌فشاری و از آن شیره تهیه می‌کنی و در خم‌ها جمع می‌نمائی، یـعـنـی برای خودت مال و اموال فراوانی را به سبب پادشاه به دست می‌آوری.

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

تعبیرهای شیرۀ انگور عبارتند از: ۱- زن زیبا ۲- «کنیزک» ۳- خدمتکار.

دوشاب (نوعی شیرۀ انگور یا خرما)

ابن سیرین می‌گوید:

تعبیر دوشاب، مال و سود و منفعت می‌باشد، ولی نه خیلی زیاد.

اگر ببینی دوشاب می‌خوری، یـعـنـی به اندازه آن مال و اموال به دست می‌آوری. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی دوشاب تمیز و پاکیزه می‌خوری، یـعـنـی صاحب فرزندی خوب و نیک می‌شوی .

کلاس

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی مقداری کمی دوشاب در دهان گذاشته‌ای، یـعـنـی از کسی حرف خوب و خوشی میشنوی.

جابر مغربی می‌گوید:

اگر ببینی دوشاب پخته‌ای، یـعـنـی کاری می‌کنی که از آن خیر و منفعت به دست می‌آوری.

تعبیرگری می‌گوید:

اگر ببینی شیرۀ تازه می‌خوری، یـعـنـی روزی حلال به دست می‌آوری، یا اگر ترش باشد، یـعـنـی رزق و روزی را به زحمت و سختی به دست می‌آوری (دفع بلا و گرفتاری).

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

تعبیرهای شیره عبارتند از: ۱- مال و اموال ۲- سود و منفعت فراوان ۳- زندگانی و معیشت خوب و خوش ۴- عزت و کامیابی

صمغ

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی صمغ داری و از آن می‌خوری، یـعـنـی از مال کسی خرج می‌کنی. اگر ببینی مقدار زیادی صمغ داشته‌ای و آن‌ها را به کسی دادی، یـعـنـی مال و اموال خودت را به کسی خواهی داد.

جابر مغربی می‌گوید:

برای تعبیر صمغ باید بدانید که صمغ مورد نظر از چه درختی گرفته شده، زیرا از مردی که مربوط به تعبیر آن درخت می‌باشد، مقداری سود و منفعت اندک به دست می‌آوری، مثلاً اگر ببینی صمغ بادام می‌خوری، یـعـنـی از مرد بخیلی به تو سود و منفعت می‌رسد

خرید تاروت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *