دیوار پیش ساخته بتنی تهران – کرج

دیوار پیش ساخته بتنی تهران

دیوار پیش ساخته بتنی

۰۹۱۸۳۶۲۱۱۷۴

استفاده ازدیوار پیش ساخته بتنی در اکثر کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع استفاده از مصالح پیش ساخته یک راه موثر در افزایش بهره وری و سرعت بخشیدن به روند انبوه سازی و ساخت و ساز به شمار می رود.

دیوار پیش ساخته بتنی

مثل همه چبزهایی که در اطرافمان با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در حال توسعه و گسترش هستند ساخت و ساز نیز از این مسئله مستثنی نیست .دیوار پیش ساخته بتنی یکی پیشرفت هایی است که صنعت ساخت و ساز داشته است .در این مقاله با دیوارهای پیش ساخته بتنی و انواع و کاربرد های آن اشنا خواهیم شد.

دیوار پیش ساخته چیست

دیوار های پیش ساخته بتنی در کارخانه ها و دور از محل پروژه ساخته میشود و از کیفیت بالا و زیبایی برخوردار هستند و در زمان نصب به محل پروژه حمل می شوند و قرار داده می شوند این کار باعث می شود در زمان و نیروی انسانی صرفه جویی شود .این دیوارها انواع مختلفی دارند که درباره انواع آن ها نیز صحبت خواهیم کرد.

دیوارهای پیش ساخته توپر

این دیوارها با توجه به نیاز مشتری و مکانی که قرار است دیوار در آنجا نصب شود طراحی و تولید می شود و امکان سفارش با اندازه مختلف و حتی درج لگو شرکت و یا یک مجموعه خاص بروی دیوار پیش ساخته بتنی امکان پذیر است.

کاربرد دیوارهای بتنی

زمانی که نیاز داریم یک اتاق بسازیم که به صورت موقت از آن استفاده خواهیم کرد و بعد از استفاده می توان این اتاق ها را جابجا کرد و تعمیر و نگهداری آن هم بسیار کم هزینه است .

زمانیی که بخواهیم مکانی را پارتیشن بندی کنیم می توانیم از دیوارهای پیش ساخته شده بتنی استفاده کنیم .

حتی برخی خانه ها به صورت کلی از صفر تا صد از دیوارها و سقف های پیش ساخته شده استفاده می کنند.

اگر فضای بزرگی دارید و می خواهید ان را به فضاهای کوچک تری تبدیل کنید به طور مثال می خواهید یک محیط اداری ایجاد کنید می توانید با استفاده از دیوارهای پیش ساخته بتنی این پارتیشن بند را به وجود اوریم .

مزایای استفاده از دیوارها پیش ساخته بتنی

  • هزینه نصب این دیوار های پیش ساخت بتنی بسیار ارزان تر است.
  • حمل و نقل راحت تری دارند.
  • به دلیل استحکام بالا دیرتر نیاز به تعمیر دارند و هزینه تعمیر کمتری دارند.
  • در مکان هایی که سطوح شیبدار دارند و ناهموار هستند نصب این گونه دیوارها راحت تر است .
  • این دیوار ها سبک هستند.
  • چون دیوارها از قبل طراحی و ساخته می شوند در زمان هم صرفه جویی می کند.
  • دیوارهای پیش ساخته شده هردو طرف نما دارند و این زیبایی دیوار را بیشتر می کند و دیگر نیازی به نما سازی دوباره ندارند.

بیش از یک قرن است که از دیوار پیش‌ ساخته در صنعت انبوه‌سازی و ساختمان‌سازی استفاده می‌گردد. استفاده گسترده از این پانل‌های پیش‌ ساخته به زمانی برمی‌گردد که کشورها می‌خواستند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه بناهای ویرانه جنگ جهانی دوم را بازسازی کنند.

قالب دیوار بتنی

در قالب بندی سازه بتن دیوار بدلیل سرعت دادن به کار و همچنین داشتن ضریب تکرار بالا قالب بتن از پنلهای سایز بزرگتر استفاده میگردد.

در این روش قالب بتن توسط لوله های داربستی به صورت افقی و سولجرها در راستای عمودی مهار می گردند. استفاده از سولجر به منظور افزایش مقاومت پانل در برابر نیروهای جانبی بتن و همچنین سهولت در جابجائی پانل ها می باشد.

دیوارها پس از نصب در محل مورد نظر عموماً توسط جک های دوپیچ شاقول کننده تنظیم می گردند. در مواردی که جابجائی قالب بتن به صورت یکپارچه انجام نمی پذیرد و ضخامت دیوار کم است به جای استفاده از سولجر از لوله های داربستی به صورت عمودی و واشر دو لوله استفاده می گردد

ديوارهاي برشي غالبا به دو صورت ، دوطرفه و یک طرفه حائل ، قالب بندی میشود طرح قالب بندی در دیوار بتنی وابسته به سه مورد مهم : ارتفاع دیوار ، مهار فشار جانبی بتن و پایداری مجموعه قالب میباشد .

دیوار پیش ساخته بتنی

سیستم قالب دیوار دوطرفه

این سیستم در جایی که امکان دسترسی به دو طرف دیوار وجود داشته باشد، مورد استفاده قرار میگیرد. جهت قالب بندی دیوار دوطرفه ، قالب های مدولار در دو طرف آرماتور های بسته شده، بوسیله پین و گوه و گیره متوسط (کلیپس) نصب شده و بوسیله بلت های تمام رزوه که در فاصله یک متر عرضی و ۵۰ سانت عمودی بسته میشود مانع از دفرمه شدن و جداشدن دو ردیف قالب بتن از همدیگر بر اثر فشارهای جانبی بتن میشوند . از پروفیل یا لوله به عنوان پشت بندهای افقی و از سولجربرای پشت بند عمودی استفاده میگردد که در فواصل ۱ متری از یکدیگر قرار گرفته و نیروی هیدرواستاتیک را در قالب دیوار مهار میکند. پشت بندهای لوله و سولجر ضمن ایجاد استحکام بعلت یکپارچه نمودن قالبها سبب سهولت در جابجایی قالب دیوار نیز میشود . بنابراین اجزاء تشکیل دهنده ترکیب قالب دیوار عبارتند از : قالب مدولار (سوراخدار و بدون سوراخ و معمولا پنلهای سایز بزرگ)، سولجر ، پین و گوه ،بلت تمام رزوه ، مهره بلت (خروسک)، واشر کاس ، واشر دولوله ،بلت عصایی ( جهت اتصال سولجر به قالب بتن )، گیره متوسط (کلیپس ) و لوله داربستی

سیستم قالب بندی دیوار یک طرفه

سیستم قالب بندی یکطرفه یا حائل ، در مواردی که قالب بندی پشت دیوار ممکن نیست( مثل سمت کوه در جاده ها )و یا اساساً نیاز به قالب بندی پشت دیوار نمی باشد، اجرا میگردد. از آنجاییکه در دیوار یکطرفه امکان استفاده از بلت وجود ندارد بنابراین به جای بلت باید از انکربلت استفاده شود. برخلاف بلت که قالب های دو طرف را به هم متصل می کند، انکربلت داخل قالب بتن کار گذاشته شده و پس از سخت شدن بتن مرحله قبلی می تواند برای تحمل فشار جانبی بتن قسمت های بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای پائین ترین قسمت دیوار، انکربلت ها معمولاً در شالوده نصب می‌گردند. جهت پايداري و شاقول کردن مجموعه قالب بندي در ديوارهـاي يک طرفه تا ارتفاع ۴ متر از جک هـاي دوبل (شاقول کننده ) که بازوهـاي آنها بصورت تلسکوپي تنظيم مي شود، استفاده ميگردد و در ديوارهاي يکطرفه که بيش از ۴ متر ارتفاع داشته باشند، از شمعهاي حمايتي که از ترکيب سولجـر وپيچهاي تنظيم در دو نوع چپ گرد و راست گرد(دوپیچ) ، متصل به ابتدا و انتهاي سولجر، استفـاده مي گردد. ضمنا براي قالب بندي ديوارهـاي بتني در ارتفاعات بالا از براکت و متعلقات آن استفاده مي شود. جک های دوبله ( شاقول کننده) ، براکت و خرپای قائم پشت بند ، از دیگر اجزای سیستم قالب یک طرفه دیوار هستند.

دیوار پیش ساخته بتنی
دیوار پیش ساخته قیمت
دیوار پیش ساخته ارزان

دیوار پیش ساخته بتنی ، قیمت دیوار بتنی پیش ساخته

دیوار پیش ساخته بتنی ، قیمت دیوار بتنی پیش ساخته فروش دیوار های پیش ساخته مناسب برای ساختمان سازی و حصارکشی باغ و ویلا و حیاط و ساختمان،بلوک های گچی در مشهد،یزد،شیراز،کرمانشاه،قزوین،محمودآباد…

مجتمع تولید قطعات بتنی دو‌ کوهه با ابیش از ۵ سال سابقه در تولید دیوار بتنی پیش ساخته و اجرای ده ها پروژه دیوارکشیآماده همکاری با سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی می باشد.

دیوار پیش ساخته بتنی در استان تهران

این شرکت دیوار پیش ساخته خود را طبق طرح و پلان مشتری در ابعاد مختلف، بصورت یک یا چندطبقه و در اشکال و طرح… ساخته می شوند . جنس این سازه ها از ورق گالوانیزه به ضخامت های مختلف ۱ویا ۲ میلیمتر بوده. تاسیسات الکتریکی و مکانیکی تاسیسات الکتریکی شامل سیم کشی – کلید -… میباشد.

طراحی و ساخت و فروش دیوار پیش ساخته و سازه های پیش ساخته اعم از ساندویچ پانلی ، پیش ساخته LSF ، پیش ساخته کانکسی و … اجرای دیوار پیش ساخته با بهترین کیفیت و قیمت مناسب طراحی و ساخت انواع سازه های پیش ساخته ساندویچ پانلی اعم از اجرای دیوار پیش ساخته ، انباری پیش ساخته با ما تماس بگیرید.

تازه های ساخت دیوار پیش ساخته در ورامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *