لحاف دوزی تلخابی

لحاف دوزی تلخابی دارای نمایندگی های فعال در سراسر ایران

برای دریاف اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره ۰۹۱۸۹۵۶۴۶۰۰

نمایندگان در استان هرمزگان

کوشکنار = جلال تلخابی

 

نمایندگان در استان بوشهر

 

لحاف دوزی و تشک دوزی یکی از حرفه های قدیمی است که در فرهنگ ایرانی ها آمیخته که متاسفانه امروز کمتر از آن استقبال می شود. اما هنوز هم حس و حالی که دوخت لحاف و تشک های سنتی به افراد می دهد را در هیچ کدام از پتو تشک های مدرن نمی توان یافت. دوخت لحاف عروس، دوخت تشک سنتی و لحاف دوزی سنتی در واقعیت یک هنر است که در آن از الیاف پنبه استفاده می شود. دوخت تشک سنتی به علت خاصیت زیاد هنوز هم در بین افراد طرفداران خود را دارد. قیمت دوخت تشک و دوخت لحاف سنتی بر موارد زیادی تاثیر دارد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

نوع پشم یا پنبه مصرفی در دوخت تشک

در تشک دوزی از الیاف طبیعی و کاربردی مانند پشم استفاده می شود. البته مواردی مانند پشم گوسفند، شتر، پنبه و غیره نیز در پروسه دوخت لحاف و تشک استفاده می شود. استفاده از الیاف طبیعی در پروسه دوخت تشک دارای مزایا و فوائد زیادی است. زیرا تشک های سنتی با این متریال دمای بدن را تنظیم می کنند که موجب فراهم آوردن یک خواب راحت می شود. همچنین استفاده از این متریال به عنوان دوخت تشک مهمان موجب می شود که خوابی آسوده برای مهمانان خود فراهم آورید. اغلب وزن استاندارد میزان پشم یا پنبه مصرفی در تمام تشک حدود ۳ تا ۵ کیلوگرم است. البته در صورتی که بنا به درخواست فرد نیاز باشد که ابعاد و وزن تشک تغییر کند مطمئننا قیمت دوخت تشک یک نفره یا قیمت دوخت لحاف دو نفره تغییر خواهد کرد.

نوع پارچه رویه یا پارچه در دوخت لحاف سنتی

مورد دیگری که بر قیمت لحاف دوزی تاثیر دارد نوع پارچه مورد نیاز است. جنس و طرح پارچه مورد استفاده در کنار کیفیت متریال و ظرافت دوخت نقش بسزایی در زیبایی لحاف و تشک دارد. از انواع پارچه ها می توان برای دوخت تشک و دوخت لحاف استفاده نمود که انتخاب نوع آن بر قیمت دوخت لحاف تاثیر دارد و البته کاملا سلیقه ای انتخاب می شوند.

اغلب برای دوخت لحاف سنتی از دو نوع پارچه سنتی و مخمل استفاده می شود و برای آستری آنها از نیز کتان به کار می رود. کیفیت پارچه در طول عمر و کیفیت لحاف نقش بسزایی دارد. قیمت لحاف مخمل بیشتر از قیمت لحاف ساتن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *