دانلود فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم بهمن ۱۳۹۵
نرم افزار جامع نور رضوی
به منظور اجتناب از عملکرد جزیرهای و مستقل در جذب اعضای هیات علمی و نیز بی اطلاعی داوطلبان از روند رسیدگی به پروندهی خود، مقرر شد نرم افزار جامعی که بتواند تمامی فرآیندها از آغاز تا پایان را پوشش دهد در سه ماههی چهارم سال ۹۳ در دستور کار مرکز قرار گیرد. این نرم افزار اکنون به همّت متخصصان بهرهبرداری گشته و از چند زیر سیستم اصلی به شرح زیر تشکیل شده است:
- اعلام نیاز دانشگاهها
- ثبت تقاضای اولیهی متقاضیان
- بررسی محتوای پروندهها در هیأت اجرایی جذب در قالبها و گروههای توانمندی علمی و صلاحیت عمومی
- کنترل پروندهها در هیأت مرکزی جذب و تطبیق رعایت آئین نامهها
- رسیدگی به شکایات و درخواستهای تجدید نظر از طرف متقاضی جذب
- در ادامه هر یک از این زیر سیستمها به شکل مجزا تشریح شده است.
۱-۱- اعلام نیاز دانشگاه ها
اعلام نیاز دانشگاهها و تخصیص سهمیه به دانشگاهها در این سامانه تماماً هوشمند بوده و بر اساس سهمیهی اختصاص داده شده به دانشگاه از سوی دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم میباشد. در ضمن نحوهی اختصاص سهمیه از طرف دفتر نظارت بر اساس اطلاعاتی (مانند آمایش سرزمینی و نقشه جامع کشور) که سامانه در اختیار آن دفتر قرار میدهد میباشد.
۲-۱- ثبت رزومه متقاضیان و اطلاع رسانی مرحلهای به متقاضی
این بخش شامل فراخوان جذب پیمانی، بورس، طرح سربازی و همچنین ارسال درخواست متقاضیان تبدیل وضعیت میباشد. در این قسمت سعی شده تا سامانه از امکانات نهادهایی مانند بنیاد ملّی نخبگان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و تأییدیه مدرک تحصیلی جهت استعلام خود اظهاری افراد شرکت کننده در فراخوان، بهرهمند گردد. از دیگر امکانات این بخش غربالگری و معرفی متقاضیان بر اساس شاخصهای اعلام نیاز و شرایط اختصاصی دانشگاهها میباشد. در ضمن متقاضیان جذب با مراجعه به این سامانه می توانند روند پیشرفت پروندهی خود را پیگیری نمایند. به عبارتی این بخش پل ارتباطی بین متقاضی و هیأت اجرایی مرکز جذب میباشد.
۳-۱- فرایند هیأت اجرایی دانشگاهها
این بخش شامل فرایند داخلی و امکانات هیأت اجرایی جذب دانشگاه بوده که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشار کرد:
- زمانبندی جلسات کارگروههای علمی و عمومی هیأت اجرایی جذب
- معرفی اعضای کارگروه
- امضای دیجیتال صورت جلسات کارگروههای علمی و عمومی هیأت اجرایی جذب
- اعلام نتیجه به متقاضی و مرکز جذب
- امکان تعریف امضای دیجیتال برای اعضای کارگروه پس از گذر از فرایند صدور احکام هیأت اجرایی توسط مرکز جذب
- ارسال پرونده الکترونیک و کامل به مرکز جذب برای ادامه فرایند
- امکان گزارشگیری و بررسی عملکرد هیأتهای اجرایی جذب دانشگاه
- امکان امتیازبندی هیأتهای اجرایی بر اساس ضوابط
۴-۱- روند تشکیل پرونده و طرح آن در جلسات هیأت مرکزی
این بخش شامل فرایند داخلی مرکز جذب اعضای هیأت علمی بوده که موارد زیر را پوشش می دهد:
- ثبت دبیرخانه
- نحوه ارسال و دریافت پاسخ استعلامات سه گانه جذب
- تشکیل کارگروههای علمی و گروهی برای دانشگاههایی که هیأت اجرایی ندارند
- فرایند کامل تبدیل وضعیت شامل ثبت جداول و مستندات به صورت آنلاین و پیادهسازی نظام جامع امتیازدهی به مستندات علمی مطابق آییننامهها و قوانین
۵-۱- شکایات و درخواست تجدید نظرها
سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی در راستای بهبود اطلاع رسانی، امکان درخواست تجدید نظر در هر مرحله را پیش بینی کرده است.
گردش و ارجاع شکایت متقاضی در هر مرحله به صورت هوشمند انجام میشود و با توجه به جایگاه پرونده در سامانه شکایات متقاضی به قسمت مرتبط ارجاع میگردد و پس از انجام بررسیها خروجی آن در اختیار مرکز قرار میگیرد. لازم به ذکر است این سامانه امکان گزارشگیری تحلیلی و آماری از کلیه اطلاعات مرتبط با اعضای هیأت عملی را با رعایت تمامی ملاحظات امنیتی برای حفظ محرمانگی، پوشش میدهد.