برنامه های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در سال95

برنامه های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در سال95

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح برنامه های این مرکز در سال 95 افزود: در سال 95 برنامه ریزی برای برگزاری 11 دوره آزمون EPT انجام شده است. آزمون کارشناسی ارشد سال 95 در روزهای 6 الی 8 خرداد ماه سال 95 در تهران و 68 حوزه در سطح کشور و با شرکت بیش از 478 هزار نفر برگزار خواهد شد. این آزمون در 6 نوبت امتحانی و برای پذیرش دانشجو در 8766 رشته/ محل این مقطع برگزار می شود. نتایج نهایی این آزمون در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد. همچنین آزمون دکتری تخصصی سال 96 نیز در بهمن ماه سال 95 مطابق تقویم زمانی که متعاقبا اعلام خواهد شد برگزار می شود. مشابه آزمون EPT و به منظو شفاف سازی طرح انتشار سوالات و کلید اولیه آزمون های تحصیلات تکمیلی در دست بررسی می باشد که در صورت تایید از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: فرآیند ممیزی مجدد رشته ها توسط حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی از چندی پیش آغاز شده و تلاش همکاران این حوزه به گونه ای است که تا اردیبهشت ماه سال آینده این فرآیند تکمیل و ظرفیت پذیرش دانشجودر رشته/ محل های مجری مقاطع تحصیلات تکمیلی در مهر 95 براساس شاخص های ارزیابی در این مرحله از ممیزی جدید تدوین شود. خروجی این فرآیند ممکن است به کاهش ظرفیت پذیرش در برخی از رشته ها منجر شود.

او در پایان گفت: داوطلبان اتباع خارجی از طریق آزمون های ورودی تحصیلات تکمیلی و با شرایط اختصاصی که در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون ها قید شده است امکان پذیرش در رشته/ محل های مورد علاقه خود را خواهند داشت.

منبع: ایسکا نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *