مرکز آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی شد

مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز سه شنبه با حضور باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:پس از ابلاغ بسته طرح تحول سلامت، زمینه سازی برای آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت.
مهدی سیاح افزود: به این معنی که استاد دانشگاه نیاز به حضور در تمامی جلسات درسی را نداشته باشد و بخشی از کلاس ها به صورت مجازی از طریق وب و ویدیو کنفرانس برای دانشجویان ارائه شود.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های بازآموزی مجازی برای پزشکان، باعث صرفه جویی در وقت می شود و در مطب و منزل امکان استفاده از اطلاعات استادان وجود دارد.
سیاح گفت: این کار از سه سال گذشته در این دانشگاه کلید خورد و مرکز آموزش مجازی شامل یک استودیو تولید محتوا برای تدریس استاد و ضبط کردن راه اندازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: تقاضا برای آموزش عالی روز افزون است و با توجه به دستاوردهای تکنولوژی در جهان ما نیز باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
اسماعیل ایدنی افزود: امروزه آموزش مجازی در کشورها رو به گسترش است و این نوع آموزش بسیاری از موانع برای توسعه آموزش از جمله مقدمات فیزیکی و کلاس درس را برطرف می کند.
وی اظهار کرد: مرکز آموزش مجازی از ماموریت های برنامه طرح تحول سلامت برای نخستین بار در خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی شد.