برگزاری دوره های مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه

برگزاری دوره های مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه

رییس دانشگاه تهران از برگزاری دوره های مشترک بین این دانشگاه و دانشگاه‌های کشورهای فرانسه و آمریکا خبر داد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،درمورد اقدامات دانشگاه تهران در زمینه تعاملات بین‌المللی توضیح داد: تعاملات بین المللی دانشگاه تهران علاوه بر تبادل استاد و دانشجو روی برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه‌های خارجی متمرکز شده است زیرا برگزاری دوره های مشترک می تواند از یک طرف به همکاری دو دانشگاه در همه سطوح کمک کند و از طرف دیگر توسعه رشته ها را به دنبال دارد.

وی افزود:دانشگاه تهران به وزارت علوم هم پیشنهاد کرده تا موضوع بورس و اعزام به خارج را بر روی پشتیبانی از دوره های مشترک متمرکز کند.در این صورت هم دانشگاه ها بیشتر دخیل می شوند و هم احتمال برگشت دانشجو به کشور به مراتب افزایش پیدا می کند.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه برگزاری دوره های مشترک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر مورد تاکید است،افزود:در حال حاضر با دانشگاه های کشور فرانسه در حال برگزاری دوره هستیم و با دانشگاه‌های آمریکا نیز به طور قطعی از سال آینده دوره مشترک برگزار خواهیم کرد. همچنین با کشورهای بلژیک،سوئد و آلمان نیز در حال مذاکره هستیم و امید است برای مهرماه سال آینده بتوانیم دوره های مشترک را با دانشگاه های این کشورها برگزار کنیم.

نیلی در پایان به این سوال که چه مدرکی به افرادی که دوره های مشترک را گذرانده اند اعطا می شود،پاسخ داد:به این افراد دو مدرکی که توسط هر دو دانشگاه امضا شده اعطا شده و در آن ذکر می شود که فرد مذکور دوره های مشترک را سپری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *