خواهشمند است در صورت تمایل به همکاری پس از در یافت فرم مربوطه آن را به اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی این بانک به آدرس الکترونیکی [email protected] ارسال نمائید .
ـ طراحی مدلی مناسب برای تدوین ساختار سازمانی متناسب با ماموریت و رسالت بانک
ـ طراحی نظام جامع مدیریت منابع انسانی
ـ طراحی نظام جامع مدیریت ریسک
ـ طراحی نظام جامع ارزیابی عملکرد واحدهای صف و ستاد در سازمان
ـ تدوین نظام مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) در بانک و ارائه مدل
ـ تدوین نظام توسعه محصولات و خدمات نوین
– بررسی روندهای جهانی استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک و ارائه راهکار برای بانک ملی ایران
– استقرار نظام مدیریت دانش در بانک
– بررسی الگوهای توسعه بانکداری جامع (شرکتی، اختصاصی، خرد، تجاری) در دنیا و ارائه الگویی برای بانک ملی ایران
– تهیه طرح جامع فناوری اطلاعات (ITM) بانک ملی ایران
– بررسی بازدهی و جذابیت صنایع مختلف برای سرمایه گذاری
– طراحی نظام ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه بانک ملی ایران
– آسیب شناسی نظام جبران خدمات در بانک ملی ایران
+ فرم تقاضای همکاری با بانک ملی ایران در زمینه طرحهای پژوهشی – کاربردی اعلام شده
فرایند بررسی طرح های پژوهشی – کاربردی تا مرحله انعقاد قرارداد
اولویت های پژوهشی برای پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکتری در بانک ملی ایران
• بخش های مشتریان
– بخش بندی مشتریان بانک ملی بر مبنای مدل های داده کاوی
• کانال های تحویل
– بررسی آثار ارائه خدمات موثر و اثربخش کانالهای تحویل در جذب مشتریان
– ارائه راهکارهای لازم جهت بهینه نمودن خدمات کانالهای تحویل به مشتریان
– آسیب شناسی و بررسی وضعیت کانالهای تحویل در بانک ملی و چگونگی دستیابی یه وضعیت مطلوب
• محصولات و خدمات
– تدوین استراتژی جذب منابع (قرض الحسنه پس انداز، قرض الحسنه جاری، سرمایه گذاری کوتاه مدت، سرمایه گذاری بلندمدت)
– بررسی دلائل کاهش یا افزایش سهم بازار منابع بانک در مقاطع زمانی منتخب
– ارائه مدلی برای طراحی خدمات ومحصولات بانکی براساس نیازها و انتظارات مشتریان
– بررسی عوامل موثر بر سپرده گذاری در نظام بانکی
– بررسی راهکارهای افزایش در آمدهای کارمزدی بانک
– ارائه محصولات بیمهای برای ابزارهای مالی پر ریسک
• فرآیندها
– بررسی نحوه نهادینه شدن واسطههای پرداخت الکترونیک غیر بانکی در ایران
– ضرورت، الزامات و پیش نیازهای بانکداری شرکتی
• واحدهای عملیاتی
مالی
– بهینه سازی ترکیب منابع و مصارف
– بررسی راهکارهای نوین و موثر وصول مطالبات در بانک ملی ایران
– بررسی آثار مطالبات غیر جاری بر صورتهای مالی بانک
– بررسی و شناسایی تهدیدات برون سازمانی موثر بر افزایش مطالبات غیر جاری
– بررسی روشهای افزایش انگیزه بدهکاران برای باز پرداخت بدهی
– بررسی روش های نوین تامین مالی (روش های مبتنی بر بدهی)
بازاریابی
– بررسی روش های توسعه ابزارها از طریق بازار سرمایه
– بررسی ضرورت بازاریابی دیجیتالی در بانک
– میزان تاثیر گذاری پارامترهای بصری و شعار بانک بر افزایش دید مثبت عمومی
– بررسی عوامل رضایت مندی و وفاداری مشتریان سپرده گذار اعم از حقیقی و حقوقی
– بررسی تاثیر عوامل محسوس فیزیکی بر جذب مشتریان
– بررسی عوامل موثر بر ایجاد تصویر ذهنی سازمانی مثبت
منابع انسانی
– بررسی میزان کارایی و ضرورت آزمون های روان شناختی شغلی برای انتصابات در مشاغل کلیدی
– بررسی عوامل موثر بر ارتقای بهداشت روانی کارکنان
– بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک
– بررسی رابطه توانمندسازی مهارت های ارتباطی با عملکرد شغلی
– چگونگی شناسایی استعدادهای مدیریتی و تشکیل بانک اطلاعاتی
– بررسی تاثیر جابه جایی کارکنان بر رضایتمندی شغلی
– بررسی عوامل رفتاری کارکنان در ارتقای میزان علاقمندی مشتریان به بانک
اعتباری
– طراحی مدل مناسب اعتبار سنجی مشتریان
– آسیب شناسی نظام بررسی طرحها در بانک ملی و ارائه الگوی بهینه برای آن
– بررسی برون سپاری فرآیندهای بررسی طرحها و مخاطرات آن
استراتژی
– مطالعه تطبیقی در خصوص رتبه بندی شعب بانک ها و ارائه الگوی مناسب
– ارائه الگوی عملیاتی برای ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی بانک
فناوری اطلاعات
– استفاده ازسیستم های خبره در عملیات بانکی
– بانکداری از طریق شبکه های اجتماعی
– نقش تکنولوژی رایانش ابری در ارائه سرویس های بانکی
– کاربرد کلان داده در صنعت بانکداری
– بررسی شیوههای پیادهسازی سیستم مرکزی (Core Banking) مبتنیبر بانکداری اسلامی در مقایسه با سیستم مرکزی (Core Banking) بانکهای تجاری متداول در جهان
مدیریت ریسک
– مدیریت ریسک تجارت آنلاین
– بررسی نقش و ضرورت مدیریت تداوم کسب و کار (BCP)، در حوزههای فناوری اطلاعات، لجستیک و سیستمهای بحرانی بانک ملی ایران
بین الملل
– بررسی تاثیر تحریم ها بر فعالیت های بین المللی بانک های ایرانی(فرصت ها و تهدیدها) و ارائه راهکارهای خروج از آن
– بررسی شرایط حضوربانک درسایرکشورها درقالب تاسیس ویاخریدسهام بانک خارجی
تدارکات
– ارائه مدلی مناسب برای پیاده سازی مدیریت انرژی در بانک ملی
– مستند سازی روشهای طراحی، اجرا، سرویس و نگهداری در ساختمان های بانک ملی
• نظارت و سیاستگذاری
– راهکارهای مبارزه با پولشویی از طریق بانکها و موسسات اعتباری
– بررسی نظام کنترل های داخلی در بانک
– بررسی حقوقی راهکارهای نوین در باب عقود اسلامی وابزارهای مالی مرتبط
– نقد و بررسی ماده ۱۲۶ آیین نامه اجرای اسناد لازم الاجراء در روند اجرایی پرونده های بانکی
– مشکلات و موانع اجرایی شدن قانون برگزاری مناقصات در بانک های دولتی
– بررسی مشکلات بانک هادرعملیات اجرای قراردادهای رهنی واحدهای خارج ازکشور
– تحلیل حقوقی معایب و مزایای صدور ضمانت نامه توسط شرکتهای بیمه
– بررسی قوانین و مقررات مربوط به بانکداری اسلامی والزامات بانکهای مرکزی کشورهای اسلامی برای ارائه خدمات
– بررسی اثرات تک نرخی یا چند نرخی شدن ارز بر اجرای طرح ها
+ فرم تقاضای همکاری با بانک ملی ایران برای پایان نامه ی دانشجویی
فرایند بررسی طرح های پژوهشی – کارشناسی ارشد و دکتری تا مرحله انعقاد قرارداد
شماره تماس ۸۸۸۰۲۴۱۴ داخلی ۱۵۱تا ۱۵۶ ( اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی)