بورسیه دکتری رشته های روانشناسی و علوم اعصاب در بلژیک
دانشگاه گِنت یا خِنت (Ghent University) جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر می باشد که در سال ۱۸۱۷ تاسیس گردید و هلندی زبان می باشد. این دانشگاه با حدود ۴۱٬۰۰۰دانشجو و ۹٬۰۰۰ کارمند بزرگترین دانشگاه فلاندری موجود است. دانشگاه گِنت در سال ۲۰۱۴ رتبه ۹۰ام دانشگاههای جهان در رتبه بندی تایمز هایر اجوکیشن و تبه۷۰ام دانشگاههای جهان در رتبه بندی شانگهای را کسب کرد. به عنوان یکی از اصلی ترین دانشگاه های بلژیک دارای ۱۱ دانشکده اصلی می باشد که دارای رنج وسیعی از دوره های آموزشی می باشد:
– دانشکده هنر و فلسفه
– دانشکده حقوق
– دانشکده علوم
– دانشکده پزشکی و علوم بهداشت
– دانشکده مهندسی و عمران
– دانشکده اقتصاد و مدیریت کسب و کار
– دانشکده دامپزشکی
– دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
– دانشکده مهندسی زیست فناوری
– دانشکده علوم دارویی
– دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی
این دانشگاه با حدود ۴۱۰۰۰ دانشجو و ۹۰۰۰ کارمند بزرگترین دانشگاه فلاندری موجود است.
دانشآموختگان مشهور]
لئوهندریک باکلند (۱۸۶۳–۱۹۴۴), شیمیدان
فرانس کومون (۱۸۶۸–۱۹۴۷), تاریخدان
درک فریموت (متولد ۱۹۴۱), فیزیکدان، فضانورد
کورنی هیمنس (۱۸۹۲–۱۹۶۸), فیزیولوژیست (برنده جایزه نوبل)
فریدریش آگوست ککیوله (۱۸۲۹–۱۸۹۶), شیمیدان
ایو لترم (زاده ۱۹۶۰), نخستوزیر بلژیک
سوزان لیلار (۱۹۰۱–۱۹۹۲), فیلسوف، قانوندان، مقالهنویس، رماننویس
موریس مترلینک (۱۸۶۲–۱۹۴۹), قانوندان، نویسنده (برنده جایزه نوبل)
آدولف کوتله (۱۷۹۶–۱۸۷۴), آمارشناس
ژاک روگ (زاده ۱۹۴۲), پزشک، رئیس کمیته بینالمللی المپیک
هنری ون دیولده (۱۸۶۳–۱۹۵۷), معمار
دزیره وان مونکهون (۱۹۳۴–۱۸۸۲), فیزیکدان
گای ورهوفستات (زاده ۱۹۵۳), نخست وزیر سابق بلژیک
اتین ورمیرش (زاده ۱۹۳۴), فیلسوف
دانیل واروژان (۱۸۸۴–۱۹۱۵), شاعر آمریکایی
استادان مشهور]
کورنی هیمنس (۱۸۹۲–۱۹۶۸), فیزیولوژیست (برنده جایزه نوبل)
ژوزف فلات (۱۸۰۱–۱۸۸۳), فیزیکدان
گئورگ دو هوسی (۱۸۸۵–۱۹۶۶), برنده نوبل، شیمیدان
آدولف فون بایر (۱۸۳۵–۱۹۱۷), شیمیدان (برنده جایزه نوبل), پژوهشگر مهمان
آروین شرودینگر (۱۸۸۷–۱۹۶۱), فیزیکدان (برنده جایزه نوبل), پژوهشگر مهمان
Universiteit Gent | |
لاتین: Academia Gandavensis | |
State University of Ghent | |
شعار | Audere Sapiens |
Dare to Think | |
نوع | دانشگاه دولتی |
تأسیسشده | ۱۸۱۷ |
رئیس دانشگاه | nl [۱] |
کارمندان مدیریتی | ۹٬۰۰۰[۲] |
دانشجویان | +۴۱٬۰۰۰[۲] |
موقعیت | گنت، کورتریک، بلژیک[۳] |
تعلق ورزشی به | Santander Network Erasmus Student Network European University Association CESAER |
وبگاه | http://www.ugent.be |
بورسیه دکتری در دانشگاه گِنت (Ghent University) در کشور بلژیک برای رشته های روانشناسی (بالینی، تجربی یا روانشناختی) و یا علوم اعصاب (شناختی)
Last application date
Nov 19, 2017 17:56
Department
PP05 – Department of Experimental clinical and health psychology
Contract
Limited duration
Degree
Master’s degree in Psychology (clinical, experimental or neuropsychological) and/or (cognitive) neurosciences
Occupancy rate
۱۰۰%
Vacancy Type
Research staff
Job description
PhD student position “Understanding the self in autism” Ghent University, Belgium Faculty of Psychology and Educational Sciences Research group EXPLORA
We are seeking a highly motivated full‐time PhD student for a project with a duration of 4 years investigating the role of self and self-other distinction in autism spectrum disorder (ASD). The research will be under the supervision of prof. dr. Roeljan Wiersema and in collaboration with prof. dr. Marcel Brass.
Behavioural and neuroimaging (EEG and/or fNIRS) techniques will be applied. Previous expertise or training in (cognitive) neuroscience is preferred but not mandatory, while active knowledge of Dutch is a strong advantage (working with clinical populations in Flanders).
Environment: Ghent offers an exciting environment and high standards of living. Our research group offers access to fNIRS facilities and several high‐density scalp EEG systems. Scholarship: starting approx. €۱۹۰۰,- per month after taxes.
Profile of the candidate
Project: Control over representations of self and other (referred to as self-other control or distinction) is a low-level neurocognitive mechanism underlying many forms of social cognitive processes, including theory of mind (ToM), strongly affecting daily life social interaction and communication. While there is ample evidence of impairments in self-other control in ASD, most of the research has focused on difficulties in processing others’ mental states (ToM). A deficit in self-other distinction is also expected to lead to difficulties with self-related processing (self-referential processing). This has indeed been confirmed in several studies, however more systematic research, also at the brain level, is warranted to better understand the role of self in ASD. In the current project, we aim to further our understanding of self-related processing in ASD and how it relates to difficulties in self-other control, ToM, and daily life social functioning. For this, we will also use neuro-imaging techniques such as EEG and fNIRS.
How to apply
The position will preferably start January 1 or February 1, 2018. Review of applications will start immediately and continue until the position is filled. Required application materials to be sent electronically (preferably PDF):
cover letter, CV, and contact details of 2 academic referents. Informal inquiries and applications can be addressed to Roeljan Wiersema via email: [email protected].
For more info, see also https://www.ugent.be/en and https://exploragent.wordpress.com