مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی خبر داد و گفت: نتایج امروز ۱۵ شهریور در سایت سنجش منتشر می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فهرست اسامی ۱۵۶ هزار و ۶۳۹ نفر از پذیرفته شدگان نهایی رشته های با آزمون و بدون آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزشی غیرانتفاعی امروز منتشر می شود.

وی افزود: از میان پذیرفته شدگان تعداد ۵۷ هزار و ۲۲۱ نفر زن و تعداد ۹۹ هزار و ۴۱۸ نفر مرد هستند.

توکلی گفت: تمام پذیرفته شدگان نهایی ضرورت دارد برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام ابتدا به پایگاه اطلاع رسانی محل قبولی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نبودن برنامه خاص در سایت دانشگاه، پذیرفته شدگان باید بر اساس مفاد اطلاعیه ای که همراه با فهرست اسامی آنها منتشر می شود، در یکی از روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۳ شهریور ماه با در دست داشتن مدارک لازم به موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: عدم مراجعه به موقع پذیرفته شدگان به منزله انصراف از ادامه تحصیل محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در دوره های دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزشی غیرانتفاعی تعداد ۲۱۹ هزار و ۸۹۰ ثبت نام کرده بودند که از این تعدادد ۸۹ هزار و ۵۹۴ نفر زن و ۱۳۰ هزار و ۲۹۶ نفر مرد بودند.

توکلی اضافه کرد: از میان افرادی که ثبت نام کرده بودند تعداد ۴۸ هزار و ۱۹۹ داوطلب متقاضی یکی از کدرشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی و تعداد ۱۷۱ هزار و ۶۹۱ متقاضی یکی از کدرشته های با آزمون بودند.

وی یادآور شد: از میان ۱۷۱ هزار و ۶۹۱ نفر داوطلب متقاضی کدرشته های با آزمون، تعداد ۱۵۳ هزار و ۴۶۳ در جلسه آزمون حاضر و ۱۸ هزار و ۲۲۸ نفر غایب بودند که از میان حاضران در جلسه آزمون تعداد ۶۶ هزار ۸۷۲ نفر زن و و ۸۶ هزار و ۵۹۱ نفر مرد بودند.