در پی اعتراض تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور نسبت به افزایش شهریه ثابت، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور توضیحاتی در این مورد ارائه کرد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور در مورد افزایش شهریه ثابت دانشجویان ورودی های سال های قبل این دانشگاه توضیح داد: مطابق مصوبه وزارت علوم، دانشجویان هرساله باید ۳۵ هزار تومان برای برنامه‌های فرهنگی به دانشگاه پرداخت کنند.این مبلغ هر سال به همراه شهریه متغیر از دانشجویان اخذ می‌شد اما امسال مشکلی در سیستم ایجاد شد و این مبلغ به شهریه ثابت دانشجویان اضافه شد.

مهندس صدر با اشاره به نحوه عملکرد سامانه گلستان(سامانه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور) اظهار کرد: نحوه عملکرد سامانه گلستان به گونه‌ای است که تا شهریه ثابت پرداخت نشود دانشجو امکان ثبت‌نام و انتخاب واحد ندارد، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان گمان کردند که شهریه ثابت آنها افزایش یافته است. البته در حال حاضر این مشکل برطرف شده و مبلغی که باید برای مسائل فرهنگی توسط دانشجویان به دانشگاه پرداخت شود به شهریه متغیر آنها اضافه شد.

سخنان مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه پیام نور در حالی مطرح می‌شود که پیش از این یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در تماس با سرویس دانشگاهی ایسنا، در مورد افزایش شهریه ثابت اظهار داشت: طبق اخباری که پیش از این از سوی مسئولین دانشگاه پیام‌نور منتشر شده بود،افزایش شهریه ثابت دانشگاه فقط شامل دانشجویان جدیدالورود می‌شد و قرار نبود شهریه ثابت دانشجویان قدیمی این دانشگاه افزایش پیدا کند.اما اکنون که زمان ثبت‌نام فرا رسیده است هنگامی که دانشجویان قدیمی وارد سامانه گلستان شدند تا انتخاب رشته خود را انجام دهند متوجه شدند که شهریه ثابت آنها نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در حالیکه اکثر کلاس‌های درس دانشگاه پیام‌نور به صورت الکترونیکی و یا خودخوان برگزار می‌شود و دانشجویان این دانشگاه که اکثرا شاغل هستند در کلاس‌های درس حضور نمی یابند و خدماتی دریافت نمی‌کنند.با این وجود شهریه ثابت ما از ۷۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان به مبلغ ۸۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین یکی دیگر از دانشجویان معترض که در مقطع کارشناسی این دانشگاه تحصیل می‌کند، در این مورد به ایسنا گفت: طبق گفته مسئولین دانشگاه پیام‌نور، شهریه ثابت ورودی‌های قدیمی این دانشگاه نباید افزایش می‌یافت اما دانشجویان هنگام انتخاب رشته با ورود به سیستم گلستان متوجه شدند شهریه ثابت افزایش یافته است و هنگامی که شهریه ثابت کاملا پرداخت نشود،دانشجو نمی‌تواند ثبت نام و انتخاب واحد کند.شهریه ثابت دانشجویان مقطع کارشناسی از ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافته است.