دانشگاه علوم تحقیقات در خصوص خبر حذف رشته پرتو پزشکی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه علوم تحقیقات در خصوص خبر حذف رشته پرتو پزشکی توضیحاتی را ارائه داد که به شرح زیر است:

مدیر مسئول محترم خبرگزاری دانشجو
با سلام
احتراما پیرو درج خبری با عنوان واحد علوم تحقیقات با حذف رشته پرتوپزشکی دانشجویان را قربانی کرد در مورخ ۳/۶/۹۵ در آن خبرگزاری جهت تنویر افکار عمومی توضیحات واحد علوم و تحقیقات در این خصوص ارسال می گردد.
مقتضی است طبق قانون مطبوعات جوابیه ذیل در آن سایت درج گردد.
۱-واحد علوم و تحقیقات از بنیانگذاران رشته پرتوپزشکی بوده و همواره از ایجاد این رشته حمایت کرده و امکانات بسیار مناسبی برای این رشته و توسعه آن فراهم نموده و به هیچ وجه موافق منسوخ شدن آن در هیچ مقطعی از جمله مقطع کارشناسی نبوده است این واحد امیدوار است وزارت علوم با تصحیح اقدام خود، ادامه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی این رشته مهم را که یکی از شاخه های مهم به کارگیری صلح جویانه انرژی هسته است دوباره امکان پذیر نماید. ضمن اینکه هم اکنون تنها مقطع کارشناسی رشته پرتو پزشکی از دفترچه حذف شده و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته کماکان برقرار است.
۲-به دانشجویانی که در حال حاضر در مقطع کارشناسی رشته پرتوپزشکی تحصیل می کنند مدرک این رشته داده می شود و تنها از سال ۹۵ مقطع کارشناسی این رشته از دفترچه حذف شده که البته واحد علوم تحقیقات تمام تلاش خود را برای ادامه پذیرش این رشته به عمل آورده است. هم چنین این واحد نظر کارشناسی خود را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی جهت جلوگیری از حذف این رشته و انعکاس آن به وزارت علوم به عمل آورده است.
۳-تصویب یا حذف یک رشته از اختیارات شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و جای تعجب است که بدون نظرخواهی از واحد علوم تحقیقات
۴-که از ابتدا پیشنهاد دهنده این رشته در مقطع کارشناسی بوده و اولین دانشگاهی است که در این مقطع به تربیت دانشجو پرداخته و تاکنون نیز فارغ التحصیلان ارزشمندی را تحویل جامعه داده اقدام به حذف این رشته شده است.

۵-معاون آموزشی وزارت علوم نیز در توضیحی که در این خصوص ارائه کرده و در مورخ ۸ شهریور ماه جاری در خبرگزاری مهر درج شده به صراحت تاکید کرده که حذف رشته کارشناسی پرتو پزشکی با ابلاغیه وزارت علوم بوده است.
۶-تمام مطالب این شبه خبر در سایت SNN از یک دانشجوی بی نام و نشان نقل شده و فاقد اطلاعات مستند است انتظار می رود سایت SNN قبل از درج خبر حذف یک رشته به واحد علوم و تحقیقات از صحت و سقم این مطالب آگاهی پیدا کرده و سپس اقدام به درج آن می کرد.