معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از آغاز ثبت‌نام در جشنواره دانشجویی ابن‌سینا خبر داد و گفت: دانشجویان و علاقه‌مندان از ۱۵ شهریور تا ۲۰ مهر فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

دکتر مصطفی محقق در گفت‌وگو با کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، با اعلام این مطلب به جزئیات برگزاری جشنواره دانشجویی ابن‌سینا اشاره کرد و افزود: در دور جدید مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصمیم گرفته شد بخش دانشجویی به جشنواره ابن‌سینا که از ۱۷ سال پیش مختص اعضای هیات علمی دانشگاه بود، افزوده شود. در حال حاضر دو سال از برگزاری این جشنواره گذشته است و امسال نیز سومین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا ۱۶ آذرماه همزمان با روز دانشجو برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تفاوتی که جشنواره دانشجویی ابن‌سینا با جشنواره ابن‌سینا (مختص اعضای هیات علمی) دارد این است که در این جشنواره علاوه بر فعالیت‌های آموزشی پژوهشی، فعالیت‌های اجتماعی و هنری دانشجویان نیز به این جشنواره اضافه شده است.

دکتر محقق یادآور شد: جشنواره دانشجویی ابن‌سینا در ۸ بخش آموزش و پژوهش، قرآن و عترت، ورزش، اجتماعی، هنری، ادبی، کیفیت خدمات سلامت و در نهایت بخش جامع که افراد در چند بخش حائز رتبه می‌شوند، در سال جاری برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به استقبال دانشجویان از جشنواره دانشجویی ابن‌سینا اظهار کرد: سال اول برگزاری این جشنواره ۴۹۶ آثار به این جشنواره ارسال و ۳۶ برگزیده انتخاب شد و این آمار در سال دوم به ۴۳۹ آثار افزایش پیدا کرد. در واقع در سال دوم به دلیل بالا بودن کیفیت آثار تعداد برگزیدگان ۲۰ درصد رشد کرد که در نهایت ۴۶ نفر برگزیده شدند. بنابراین میزان استقبال دانشجویان از این جشنواره بسیار زیاد است و امیدواریم در سال جاری نیز این استقبال افزایش پیدا کند.

وی همچنین یادآور شد: سال گذشته برگزیدگان جشنواره دانشجویی ابن‌سینا دو و نیم میلیون تومان پول نقد و سه میلیون تومان نیز گرنت پژوهشی با اعتبار یکساله دریافت کردند و هنوز درخصوص جوایز جشنواره امسال تصمیمات نهایی گرفته نشده است اما به نظر می‌رسد این جوایز کمتر از سال گذشته نباشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی تهران، از آغاز ثبت‌نام در جشنواره دانشجویی ابن‌سینا خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این جشنواره که از ۱۵ شهریور شروع شروع شده تا ۲۰ مهر ادامه می‌یابد. بنابراین اواخر مهر و اوایل آبان داوری‌ها شروع می‌شود و در نهایت ۱۶ آذر یعنی روز دانشجو طرح‌های برگزیده اعلام خواهد شد.

دکتر محقق در پایان خاطرنشان کرد: تمام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌توانند در جشنواره دانشجویی ابن‌سینا شرکت داشته باشند و حتی فارغ‌التحصیلانی که از یکم فروردین امسال فارغ‌التصحیل شده باشند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.