آیت الله هاشمی رفسنجانی: تحقیقاتی که در کتابخانه ها خاک می خورند تجاری سازی شوند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز جمعه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از وظایف واحدهایی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیتهای دانش بنیان هستند تجاری سازی تحقیقات و پژوهش هایی است که در گذشته انجام شده اند.
وی ادامه داد: معنای دانش بنیان این است که باید از تفکر و عقل خودمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکثر این پروژه های بزرگ توسط تعدادی دانشجوی جوان تحصیل کرده انجام شده که با بودجه بسیار ناچیز کار بزرگی را انجام داده اند.
وی افزود: اگر مشکلی نیز در خصوص شرکتهای دانش بنیان و یا پارکهای علم و فناوری در سراسر کشور وجود دارد باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شود تا سیاستهای مناسب در این زمینه اتخاذ شود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: آینده کشور باید بر اساس طراحی متخصصان داخلی رقم خورد، اینکه یک ماده و یا ماشین از خارج کشور وارد شود مهم نیست بلکه باید طراحی عالمانه توسط متخصصان ایرانی انجام شود.
وی گفت: پروژه هایی را که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کردم اکثرشان مصداق دانش بنیان هستند.
پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگترین و نخستین پارکهای تاسیس شده در ایران است که سال 1381 با تکیه بر تجارب 22 سال فعالیت تحقیقاتی با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی فعالیت اجرایی خود را در زمینی به وسعت 40 هکتار در مشهد و در جوار شهرک صنعتی توس آغاز کرد.
رسالت راهبردی پارک علم و فناوری خراسان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقا فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند.
پارک علم و فناوری خراسان با زیربنای مفید 2500 مترمربع اداری و 1600 مترمربع آزمایشگاهی مجهز به آزمایشگاههای برق و الکترونیک،شیمی و مواد، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی، بیوفیزیک مواد غذایی، نانوفناوری، آزمایشگاه فناوریهای نوین و کارگاههای شیمی، صنایع غذایی و سرامیک است.
دو هزار و 200 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان ثبت شده و این پارک سومین پارک دانش بنیان ایران از نظر تعداد شرکتهای ثبت شده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *