رئیس حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران مازندران در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت دارد، گفت: مقطع دکتری به حوزه علمیه خواهران افزوده می‌شود.
به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام علی غفاری در حاشیه مراسم آغاز به تحصیل طلاب خواهران بابل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز همزمان با سراسر کشور حوزه علمیه خواهران مازندران فعالیت تحصیلی سال ۹۵ و ۹۶ را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با بیش از ۳ هزار طلبه مشغول به تحصیل که ۷۰۰ طلبه جدیدالورود هستند، آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب خواهر مازندران در حوزه‌های مختلف توفیقات خوبی داشتند، افزود: طلاب خواهر مازندران فعالیت‌های خوبی را در حوزه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، فعالیت مختلف پژوهشی، تشکل‌های پژوهشی و انجام بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ پایان‌نامه و تحقیق پایانی در موضوعات مختلف داشتند.

رئیس حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: این طلاب کارشناس دینی می‌شوند و در امور تربیتی، مدیریت فرهنگی و اجرایی، استادی در دانشگاه، مراکز آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی مشغول به‌کار می‌شوند.

این مسؤول از توفیقات کشوری خواهران طلاب مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک مقطع دکتری یعنی سطح چهار به حوزه خواهران اضافه می‌شود تا خواهران امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را داشته باشند.

غفاری با اشاره به اینکه بیشتر شهرستان‌های مازندران دارای مدرسه حوزه علمیه خواهران هستند، یادآور شد: در مازندران یک حوزه علمیه خواهران و ۲۱ مدرسه علمیه خواهران فعال است.

وی با بیان اینکه در مازندران پنج مدرسه در حال تأسیس داریم که دو مدرسه به‌زودی تأسیس می‌شود، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده در دیگر شهرستان‌هایی که فاقد مدرسه علمیه خواهران هستند نیز تأسیس شود تا کسانی که علاقه‌مند به دین و کسب معارف علوم اسلامی هستند با خیال راحت علوم دینی را یاد بگیرند تا جامعه، خانواده‌ها و افرادی که دشمن تلاش می‌کند آنها را گمراه کند را نجات دهند.