دکتر محمود نیلی احمد آبادی، ‌رئیس دانشگاه تهران، در حاشیه حضور در کنفرانس رؤسای دانشگاه‌های جهان در رم ایتالیا با دانشگاه ساپینزای رم تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در دیدار با پروفسور یوجنیو گائودیو (Prof.Eugenio Gaudio) رئیس دانشگاه ساپینزای رم، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
اعطای دوره مشترک دکتری در رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی و توسعه و گسترش همکاری بین دو طرف، از اهداف این یادداشت تفاهم است.
رئیس دانشگاه تهران در این دیدار به اهمیت دوره‌های مشترک دکتری که امکان تحصیل دانشجویان را در هر دو کشور فراهم می‌کند اشاره کرد و گفت: «از جمله دیگر نکات برجسته این دوره‌ها شناسایی مدارک تحصیلی دو دانشگاه و سرآغازی برای همکاری‌های اجرایی بیشتر است.»
رئیس دانشگاه ساپینزای رم نیز به سفر اخیر وزیر آموزش عالی ایتالیا، به ایران اشاره کرد و گفت: «روابط بین دو دانشگاه، به‌رغم فراز و نشیب‌های گوناگون سیاسی در عرصه بین‌الملل در سال‌های اخیر، ادامه داشته است.»
همچنین در این دیدار مقرر شد همکاری دو طرف با شروع دوره دکتری مشترک آغاز و با راه‌اندازی سایر رشته‌ها از جمله نانوتکنولوژی، معماری، زبان وادبیات ایتالیایی و زبان و ادبیات فارسی، ادامه پیدا کند.