معاون دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان گفت: برای نخستین بار در جنوب‌شرق کشور موفق شدیم در رشته مامایی دانشجوی ارشد پذیرش کنیم.

حمید حکیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم‌پزشکی این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پذیرش مهرماه ۳۷۰ دانشجو در مقاطع دکترای حرفه‌ای، دندانپزشکی و پزشک‌عمومی و همچنین رشته‌های کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی داریم.

وی بیان داشت: همچنین ۱۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته از جمله علوم آزمایشگاهی و اتاق‌عمل و در بهمن ‌ماه برای نخستین کارشناسی فوریت‌های پزشکی وارد دانشگاه خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: ۶۰ نفر دانشجوی ارشد در رشته‌های پرستاری در گرایش‌های مختلف جراحی، داخلی و مراقبت‌های ویژه و سالمندی پذیرش داریم.

وی افزود: امسال برای اولین‌بار جنوب‌شرق کشور موفق شدیم در رشته مامایی دانشجوی ارشد پذیرش کنیم.

حکیمی ادامه داد: در دو مقطع کاردانی فوریت‌ها و کاردان بهداشت و دهان ۴۰ نفر در بهمن‌ماه پذیرش خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در مجموع در سال تحصیلی جاری ۵۲۰ دانشجو داریم که برای نخستین بار بیشترین تعداد دانشجو نسبت به سال‌های قبل داریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه امسال علاوه بر رشته‌های دستیاری داخلی و بیهوشی در رشته دستیاری رادیولوژی هم پذیرش دانشجو داریم، خاطر‌نشان کرد: در سه رشته تخصصی داخلی، رادیولوژی و بیهوشی رزیدنت داریم.

وی اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که در عدم پذیرش خارج از ظرفیت دانشگاه با سازمان سنجش شده، اما شاهد ظرفیت بیش از حد در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی هستیم که اگر اینگونه پیش رود با مشکل مواجه می‌شویم.