مشاور وزیر علوم: گرایش دانشجویان ایرانی به تحصیل در خارج کاهش یافته است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، غلامحسین فریدون روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه حکیم سبزواری افزود: همچنین افزایش جذب هیات علمی در دانشگاهها در طول فعالیت دولت تدبیر و امید منجر به رشد علمی کشور شده است.
وی ادامه داد: فرآیند جذب اعضای هیاتهای علمی نسبت به گذشته شتاب یافته است.
مشاور وزیر علوم گفت: پیشرفت علمی ایران با آینده نگری بر مبنای نقشه جامع علمی و محور قرار دادن مسائل استانی و منطقه ای در تحقیقات علمی حاصل می شود.
وی همچنین یکی از سیاستهای اصلی وزارت علوم را در دولت یازدهم ارتقا کیفی آموزش عالی ذکر و بیان کرد: در این راستا طرح آمایش در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.
فریدون به تشکیل کارگروههای طرح ملی آمایش اشاره و بیان کرد: بازبینی برنامه های درسی در تعداد زیادی از رشته های دانشگاهی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.
وی یکی از اولویتهای وزارت علوم را کارآفرینی دانش آموختگان دانشگاهیی دانست و افزود: تغییرات در دروس همه رشته ها می تواند سبب افزایش کیفیت آموزش عالی شود.
مشاور وزیر علوم به ایجاد دانشگاههای نسل سوم نیز اشاه و بیان کرد: دانشجویان می توانند با فعالیتهای پژوهشی در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد به سمت تجاری سازی کارهای خود حرکت کنند.
وی گفت: راهبرد مهم وزارت علوم ایجاد بسترهای ارتباطی دانشگاهها با صنعت و نهاد های دولتی است تا برخی از درآمدهای دانشگاهها از طریق ارائه طرحهای پژوهشی تامین شود.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *