افزایش تعداد مجلات دانشگاه ها تاثیر چندانی در رشد علمی کشورندارد

به گزارش روزجمعه گروه علمی کنکوری ارشد دکتری به نقل از وزارت علوم، وحید احمدی دربازدید از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان وافتتاح آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه افزود: اکنون ۱۴۰۰ نشریه علمی و تحقیقیاتی در مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت منتشر می شوند که از این تعداد تنها ۴۲ مجله بین المللی هستند.
وی، پارامترهای رشد علمی یک کشور ومسیر صحیح برای دانشگاه را وجود مقالاتی با کیفیت و مراجعه بیشتر، ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با محیط بیرونی و بین الملل، وجود طرح های مناسب برای ارتباط با صنعت، اشتغالزایی و کارآفرینی وتربیت نیرو و مدیران کارآمد برای جامعه دانست وگفت : آثار پژوهشی و علمی دانشگاه ها باید در خدمت صنعت ، اشتغال و رفاه اجتماعی باشد.
احمدی، وضعیت پژوهش و رشد علمی را در ایران ، مطلوب ارزیابی کرده و گفت: فضای دانشگاه ها فضایی پرامید و پرنشاط علمی است و همه اقشار دانشگاهی بحث پژوهش را به خوبی پیش می برند.
احمدی بیان کرد: عزم محکمی درمدیریت علمی کشور درجهت ایجاد جایگاه پرقدرت علمی درجهان شاهد هستیم و توقع و مطالبات استادان و دانشمندان ما حمایت و مدیریت صحیح برجریان رشد علمی است.
وی افزود : ارتباط شبکه های آزمایشگاهی در دانشگاه ها و ماموریت گرا شدن پژوهش ، از اولویت های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.
احمدی اظهارکرد: مایه بسی خرسندی است که همکاران ما در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مجموعه ای از کارهای بسیار ارزشمند را دنبال می کنند و باتوجه به ظرفیت بالای دانشگاه و استادان پرتلاش آن ، فرصت بسیار خوبی برای منطقه ایجاد شده و تاکید من این است که با برنامه و مدیریت خوبی که دانشگاه در بخش های پژوهش و فناوری فراهم کرده است، این دانشگاه می تواند نه فقط در این منطقه بلکه در استان و امور بین الملل هم اثرگذارباشد.
رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان هم در این بازدید از برنامه ریزی برای اختصاص ۳۰۰ هکتار از اراضی دانشگاه برای احداث نیروگاه خورشیدی در راستای حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر خبر داد وافزود : دانشگاه ما در حال حاضربرای اجرای این طرح ، مشغول مطالعات اولیه و رایزنی با چندین شرکت داخلی و خارجی است.
همچنین در این جلسه ، دکترعجمی معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان هم گفت: امسال ۲۴ طرح پژوهشی در این دانشگاه اجرا شده که از این تعداد ۸ طرح کاربردی با همکاری شرکت ها و سازمانهای دیگر عملیاتی شده است .
وی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری در اجرای طرح های کاربردی با صنایع و سازمان های مختلف خبر داد.
در پایان این بازدید از پروفسور شهرام رضاپور از استادان گروه ریاضی دانشگاه که در زمره یک صدم درصد دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته اند تجلیل شد.
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، همان دانشگاه تربیت معلم تبریز است که درسال ۱۳۸۰ نام آن تغییرداده شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *