پذیرش دانشجو در 611 برنامه درسی دانشگاه علمی – کاربردی

پذیرش دانشجو در 611 برنامه درسی دانشگاه علمی – کاربردی

به گزارش گروه فرهنگی  کنکوری ارشد دکتری به نقل از دانشگاه جامع علمی – کاربردی، محمد علی اخوان با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تخصصی علمی – کاربردی شورای گسترش آموزش عالی افزود: در این جلسه گزارش آماری از پذیرش مهر 95 این دانشگاه به لحاظ تعداد کد رشته محل‌های کاردانی و کارشناسی جدید و تمدید، تعداد کد رشته محل‌های درخواست شده و مصوب، تعداد رشته‌های آموزشی علمی‌کاربردی و نتایج پذیرش ارائه شد.
وی ادامه داد: با توجه به آمارهای ارائه شده در مهر امسال در 611 برنامه درسی علمی – کاربردی دانشجو پذیرش شده که از این تعداد 12 برنامه درسی جدید بوده است.
اخوان گفت: شرایط دانشگاه در پذیرش دانشجو برای سال جاری خوب ارزیابی شده و برای پذیرش در سال‌های آینده نیز باید تمهیدات جدید با محوریت تدوین برنامه‌های درسی جدید و تعریف تقویم زمانبندی مناسب پذیرش دانشجو با هماهنگی سازمان سنجش‌ آموزش کشورصورت گیرد.
وی افزود: در این جلسه اساسنامه مؤسسه آموزش عالی علمی – کاربردی ورزش و جوانان به تصویب رسید، همچنین کمیته با تغییر نام مرکز آموزش علمی – کاربردی آریوژه زیست دارو به مرکز آموزش علمی کاربردی آریوژن فارمد نیز موافقت کرد.
نائب رئیس کمیته تخصصی علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی گفت: در این جلسه تشکیل زیر کمیته بررسی شیوه ‌نامه کارگروه و دستورالعمل صدور مجوز دوره‌های آموزش عالی تکمیلی بین سطوح تحصیلی نیز به تصویب رسید.
اخوان افزود: دراین جلسه درخواست برگزاری دوره‌ علمی – کاربردی پودمانی، سه استان ایلام، بوشهر و تهران بررسی شد. براین اساس در استان ایلام، 41 رشته محل و 20 دوره علمی – کاربردی برای اجرا به تصویب رسید که 2 دوره مدیریت خانه و تربیت مربی قرآن کریم از رشته ‌های جدید برای اجرا در این استان است.
وی خاطر نشان کرد: در استان بوشهر نیز 23 رشته محل و 23 دوره علمی – کاربردی مصوب شد که سه دوره امداد و سوانح، تکنولوژی آموزشی و شیمی آزمایشگاهی گرایش غذایی از رشته‌های جدید این استان خواهد بود.
اخوان گفت: در استان تهران از مجموع 58 مرکز بررسی شده، 269 رشته محل و 73 دوره علمی کاربردی برای اجرا تصویب شد که دو دوره ارشاد و معاضدت قضایی و تبلیغات و بازاریابی از رشته‌های جدید جهت اجرا در این استان خواهد بود.
نائب رییس کمیته تخصصی علمی – کاربردی شورای گسترش آموزش عالی تصریح کرد: از 541 مرکز متقاضی اجرای دوره‌های آموزش عالی علمی کاربردی درسال جاری، 399 مرکز متقاضی اجرای دوره‌های پودمانی و 496 مرکز متقاضی دوره‌های ترمی علمی کاربردی هستند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *