ارتباط باصنعت، راهبرد اصلی دانشگاه است

ارتباط باصنعت، راهبرد اصلی دانشگاه است

به گزارش خبرنگار اقتصادی کنکوری ، «احمد معتمدی» روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت مخابرات ایران افزود: به دنبال این هستیم که دانشگاه نسل سوم در ارتباط نزدیک با صنعت و کار آفرینی باشد.
وی تربیت نیروی انسانی که تنها توانایی اش پیوستن به بدنه اجرایی کشور باشد را رویه ای غلط توصیف کرد و گفت: دانشگاه نسل سوم نیروهایی تربیت می کند که بتوانند خود کارآفرین و در ارتباط با صنعت باشند، بنابراین رسیدن به این دانشگاه جزو اولویت ها است.
معتمدی ساختار فعلی دانشگاه های کشور را ناکارآمد دانست و بر ضرورت تغییر این ساختارها و جایگزین کردن ساختارهای نوین مبتنی بر نسل سوم دانشگاه ها تاکید کرد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رویه جدید شرکت مخابرات را رویه ای مثبت ارزیابی کرد و گفت: مخابرات با این رویه جدید به توسعه بیشتر دست خواهد یافت.
معتمدی بر افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و امضای تفاهمنامه با شرکت مخابرات را در راستای این هدف دانست.
وی بین المللی کردن دانشگاه صنعتی امیرکبیر را جزو سیاست های راهبردی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: برای تحقق این امر برنامه ریزی صورت گرفته است و نسبت به جذب اساتید و دانشجویان خارجی اقدام خواهد شد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فناوری جدید اینترنت اشیا که قرار است تا سال 2020 میلادی 20 درصد فناوری های جهان را به خود اختصاص دهد، اشاره کرد و افزود: همکاری دانشگاه و شرکت مخابرات ایران به تحقق این فناوری در کشور کمک خواهد کرد و شرکت مخابرات باید پایه اصلی این فناوری باشد.
معتمدی اطلاعات را ثروت اصلی کشورها دانست که در کشور باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه اطلاعات در مخابرات است، تاکید کرد: مخابرات باید از این ثروت بیشتر بهره گیرد.
به گزارش ایرنا، شرکت مخابرات ایران با هدف ارایه سرفصل های آموزشی به کارکنان این شرکت صبح امروز تفاهمنامه راهبردی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا کرد.
محور اصلی این تفاهم نامه، مشارکت راهبردی شرکت مخابرات ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف ارتقای توانمندی نیروی انسانی، توسعه فناوری های نوین در مجموعه مخابرات و رسیدن به یکپارچگی فنی مورد نظر ره نگاشت تحول است.
این تفاهم نامه را رسول سراییان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا کردند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *