خوابگاههای دانشجویی طرح خورشید برای مناطق محروم طراحی شده است

خوابگاههای دانشجویی طرح خورشید برای مناطق محروم طراحی شده است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، آیت الله حسن صانعی روز سه شنبه درآیین آغاز عملیات اجرایی دو خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر افزود: بنیاد 15 خرداد تلاش می کند همچون گذشته که همواره در کنار محرومان بود امروز نیز در زمینه تامین خوابگاه دانشجویی مشکلی از دانشگاهها برطرف و زمینه تحصیل دختران دانشجو را فراهم کند.
وی اضافه کرد: تلاش می شود ساخت خوابگاههای طرح خورشید در استانها با هماهنگی دانشگاهها، روحانیت و خیران ادامه داشته باشد.
صانعی افزود: دست نظام در این شرایط بسته است و حضور و همکاری خیران و نیک اندیشان برای ساخت خوابگاههای دانشجویی با توجه به نیازی که وجود دارد ضروری است.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود درباره تلاش برخی برای تغییر نام خلیج فارس اظهارکرد: نام خلیج فارس تیری به چشمان کسانی است که احمقانه فکر می کنند می توانند اسامی را براحتی تغییر دهند.
صانعی ادامه داد: بزرگ مردان بوشهری در دو قرن مقاومت با وجود نبود امکانات و در سخت ترین شرایط به گونه ای عمل کردند که عظمت قدرتهای بزرگ دنیا در این منطقه لگد مال شد.
وی بیان کرد: اگر فداکاری آن بزرگ مردان نبود امروز این دانشگاه با این وسعت به عنوان یک ظرفیت برای تربیت نیروی انسانی توانمند وجود نداشت.
صانعی یادآور شد: امروز دانشگاه خلیج فارس نماد و مکمل خدمات آن حماسه سازان و غیور مردان تاریخ استان بوشهر است که باید پایدار و با صلابت مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند.
سرپرست بنیاد 15 خرداد گفت: مردم استان بوشهر قدر این دیار را می دانستند به همین دلیل بود که اجازه ندادند استعمار پیر در آن اقدام به ساخت کاخهای خود کنند و امروز نیز با همان روحیه دلیرمردی و استعمارستیزی در مقابل دشمن ایستادگی می کنند.
وی با قدردانی از دو دانشگاه خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر به خاطر وحدت و هماهنگی موجود بین آنها افزود: در این دو دانشگاه وحدت به معنی کلمه دیده می شود و این خاصیت کار و مدیریت دانشگاهی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این آیین گفت: دستیابی به فضای توسعه و پیشرفت مرهون توجه به علم و فناوری است به همین دلیل توسعه زیرساخت ها ضروری است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: علم، فناوری و دانش از مهمترین زیرساخت های پیشرفت کشور است به همین دلیل جهان استکبار به دنبال سلطه و مصادره علمی است و در این زمینه از هیچ تهدید و تروری چشم پوشی نمی کند.
وی با تاکید بر توسعه زیرساخت های علم و دانش ادامه داد: احداث خوابگاهها دانشجویی یکی از مهمترین زیرساخت های دانشگاههاست که باید مورد توجه قرار گیرد تا حماسه ای در بخش توسعه زیرساختی ایجاد شود.
صفایی بوشهری برضرورت ورود خیران برای توسعه زیرساخت های علم و فناوری در کنار دولت تاکید کرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *