ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام‌ نور95

ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام‌ نور95

ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام‌ نور95

بر اساس مجوزهای اخذ شده از سوی شورای گسترش و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، این آزمون 15 بهمن ماه امسال برگزار می شود.ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام‌ نور95 داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر می‌توانند برای شرکت در این آزمون از فردا (چهارشنبه 3 آذر ماه) تا شنبه 13 آذر 95 با مراجعه به سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آزمون 15 بهمن 95 برگزار شده و نتایج آن به نحوی اعلام خواهد شد که دانشجویان بتوانند از نیمسال دوم 96-95 تحصیل خود را آغاز کنند.

این آزمون برای حدود یک هزار و 400 رشته محل در بیش از 190 رشته گرایش و در 5 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر برگزار خواهد شد.
یک سوم از ظرفیت مذکور به صورت الکترونیکی و مابقی به صورت آموزشی – پژوهشی بوده و دانشجویان در 31 استان و در 165 مرکز دانشجویی، پذیرش خواهند شد.
همچنین دانشجویان می توانند با انتخاب محل آزمون خود، در هر یک از مراکز و واحدهای سراسر کشور و یا مراکز و واحدهای محل سکونت خود، در جلسه آزمون حضور یابند.

** امشب آخرین مهلت ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۵

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کنکور سراسری ۹۵ ساعت ۲۴ امشب (سه شنبه ۲ آذر ماه) پایان می یابد.
حسین توکلی به خبرنگار ایرنا گفت: تا ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه) ۲۰ هزار و ۳۶۶ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال ۹۵ ثبت نام کرده اند.
وی افزود: ظرفیت اعلام شده بیشتر از ۱۳ هزار و ۷۰۰ است و تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (باتوجه به کارنامه نتایح علمی اولیه) در صورت واجد شرایط بودن می توانند نسبت به انتخاب ۵۰ کد رشته محل اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: برای رشته های تحصیلی که پذیرش آنها صرفا براساس سوابق تحصیلی است، متقاضیان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال ۹۵ ثبت نام کرده اند و یا ثبت نام نکرده اند و یا افرادی که در جلسه آزمون حاضر نبوده اند هم می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
توکلی گفت: افرادی که در آزمون سراسری سال ۹۵ ثبت نام نکرده اند و متقاضی ثبت نام در رشته های بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۹۵ هستند می توانند با پرداخت ۱۸ هزار تومان فرم تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کنند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *