سامانه امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی راه اندازی می شود

هشدار به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور: طعمه موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو نشوید

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طراحی سامانه امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی اشاره و بیان کرد: این سامانه به زودی راه اندازی می شود.

صمد حاج جباری یکشنبه شب در دومین سوگواره پیامبر اعظم(ص) با حضور دانشجویان خارجی دانشگاههای خراسان رضوی در مشهد افزود: این سامانه هم اکنون مراحل آزمایشی را می گذراند و تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: ۲۵ فرایند کاری مرتبط با امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی نظیر دریافت مدرک تحصیلی و تاییدیه تحصیلی در این سامانه تعریف شد. با راه اندازی آن بخش زیادی از رفت و آمدها کاهش یافته و امور کنسولی دانشجویان به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت: هم اکنون ۲۴ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور مشغول به تحصیل هستند که جذب این دانشجویان در سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.
وی افزود: جذب ۷۵ هزار دانشجوی غیرایرانی در چارچوب برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که برای تحقق آن باید بسترهای لازم فراهم شود.
حاج جباری راه اندازی سامانه امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی را از اقدامات وزارت علوم در راستای تامین زیرساختهای مورد نیاز برای تحقق این مهم ذکر و بیان کرد: راه اندازی مراکز آموزش زبان فارسی و دفاتر امور کنسولی در دانشگاهها از دیگر اقدامات در دست انجام است. البته دانشگاه فردوسی مشهد به این مراکز مجهز شده است.
وی تقویت اقدامات فرهنگی از دیگر برنامه های در دستور اعلام و بیان کرد: در این راستا از ابتدای ماه محرم سلسله نشستهای تبیین قیام امام حسین(ع) در تهران، اصفهان و مشهد برگزار شده است.
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم افزود: دانشجویان خارجی به عنوان سفیران بین المللی می توانند نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی در سراسر دنیا ایفا کنند.
دومین سوگواره پیامبر اعظم (ص) ویژه دانشجویان بین الملل دانشگاههای خراسان رضوی در شب سالروز رحلت حضرت محمد(ص) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.