معاون وزیر علوم: رشد علمی در دانشگاه بدون خلاقیت اتفاق نخواهد افتاد

معاون وزیر علوم: رشد علمی در دانشگاه بدون خلاقیت اتفاق نخواهد افتاد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رویش که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد اظهار کرد: استقلال کانون های فرهنگی و نهادهای خودجوش را باید به رسمیت شناخت و از اساتید و دانشجویان در خدمت علم و فرهنگ حمایت کرد.
وی با تاکید بر پاسخگویی به مطالبات دانشجویان افزود: حمایت از مطالبات دانشجویان برای انگیزه دادن بیشتر، سبب رشد علمی و فرهنگی کشور خواهد شد.
وی گفت: در چارچوب قانون یک نهاد فرهنگی که از سلیقه های متفاوت برخوردار است باید حمایت کرد، در سه سال گذشته همه ساله وضعیت علمی و فرهنگی دانشگاه ها پیشرفت قابل توجهی داشته است و در این عرصه کانون های مذهبی، دینی، هنری و اجتماعی در دانشگاه ها با برگزاری جشنواره های مختلف کارهای موثری در این برداشته است.
هاشمی گفت: در کشور که از پیشینه غنی برخوردار است باید با شناخت ظرفیت ها برنامه های گسترده ای برای آینده داشت و این مستلزم همدلی و همفکری مدیریت کلان است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در بحث فرهنگ باید با فهم درست موانع را از سر راه برداشت و در این مسیر دانشجویان باید با اعتماد و به صورت همگانی در مسیر پیشرفت علمی و فرهنگی دانشگاه اقدام کرد.
وی گفت: امروز عده ای دغدغه پیشرفت در دانشگاه ها را دارند ولی بایستی به این افراد گفت همه ساله وضعیت دانشگاه و دانشجویان در زمینه فرهنگی پیشرفت چشم گیری داشته و اگر با فهم درست در کنار دانشگاه ها باشند نه تنها اعتماد دلواپسان بر طرف خواهد شد، بلکه انگیزه ای برای رشد علمی و فرهنگی سطوح مختلف دانشگاه ها خواهد بود.
هاشمی گفت: اکنون بیش از 3100 کانون فرهنگی در دانشگاه های کشور فعال است و امروز در جشنواره ششمین رویش در دانشگاه کشور در این رویداد هنری شرکت کرده اند.
وی افزود: در سه سال گذشته حوزه کانون های دانشجویی 40 درصد رشد داشته و همه شاخص ها یک و نیم تا دو برابر افزایش یافته است.
وی گفت : اگر دغدغه دین در دانشگاه ها داریم باید ضمن حمایت فعالیت های دانشجویی مخالفت را کنار گذاشت و در عرصه های هنری گام های مطلوبی برداشت.
وی از مجلس شورای اسلامی خواست از فعالیت های دانشجویی در تمامی عرصه ها حمایت کند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *