امضای ۳ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، سمنان و قرقیزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که در صدر یک هیات علمی به منظور توسعه همکاری‌های بین دانشگاه علوم پزشکی سمنان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی قرقیزستان به جمهوری آسیای میانه سفر کرده از امضای ۳ سند و تفاهم‌نامه همکاری با بزرگترین دانشگاه‌های قرقیزستانی خبر داد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، مهدی شادنوش از امضای دو تفاهم‌نامه همکاری و ملاقات با وزیر بهداشت و معاون وزیر علوم قرقیزستان به عنوان مهمترین دستاورد روز دوم سفر هیات اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به این کشور نام برد و اظهار کرد: هیات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دومین روز از سفر به کشور قرقیزستان در ملاقاتی با وزیر بهداشت این کشور چگونگی همکاری دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان بین دو طرف را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی یادآوری کرد: وزیر بهداشت قرقیزستان با استقبال از همکاری‌های فی‌مابین، حمایت خود را از اقدامات این دانشگاه در این حوزه به نمایندگی از ایران اعلام کرد.

رییس هیات اعزامی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از حضور در جمع مسؤولین و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی “اوش” و استماع گزارش مسئولین این دانشگاه، خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آمادگی خود را برای همکاری‌های عمیق‌تر و بیشتر دو سویه بین دو کشور اعلام کرد.

وی با تقدیر از مهمان‌نوازی قرقیزستانی‌ها از این هیات علمی ایرانی از انعقاد و امضای یک تفاهم‌نامه جهت تبادل استاد و دانشجو و انجام تحقیقات مشترک خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خوبی برخوردار است.

شادنوش از حضور هیئت اعزامی در ستاد مرکزی دانشگاه اسلاویان، خبر داد و تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری دیگری فی‌مابین روسای دو دانشگاه نیز در زمینه‌های مختلف به امضا رسید.

رئیس هیات اعزامی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: این تفاهم‌نامه سومین متن همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بزرگترین دانشگاه‌های کشور قرقیزستان بود که طی این دو روز به امضا رسیده است.

وی در ادامه از حضور هیئت سمنانی در وزارت آموزش عالی قرقیزستان و دیدار با معاون کل وزیر آموزش عالی جمهوری قرقیزستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت‌های امور بین‌الملل وزارت بهداشت و همکاری خوب سفارت ایران در قرقیزستان دستاوردهای این سفر بیش از پیش‌بینی‌های ما بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار امیدواری کرد: شاهد اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها و عمق بخشیدن به روابط دو کشور مسلمان و مهم منطقه باشیم.

به گزارش ایسنا هیئت اعزامی دانشگاه علوم پزشکی سمنان که با هدف یک سفر سه روزه به این کشور همسایه شمالی سفر کرده امروز ۲۴ آذرماه بعد از حضور در نهار کاری سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمع بندی اقدامات صورت پذیرفته به کشورمان برمی‌گردد.