نتایج پذیرش رشته های نیمه ‌متمرکز آزمون سراسری امروز اعلام می شود

نتایج پذیرش رشته های نیمه ‌متمرکز آزمون سراسری امروز اعلام می شود

حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فهرست اسامـی‌
5155 نفر از پذیرفته‌شدگان‌ نهایی رشته‌های‌ مختلف‌ تحصیلـی نیمه‌متمرکز دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی گروه آموزش پزشکی در مرحلـه پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1395 امروز منتشر می شود.
وی گفت: فهرست اسامـی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی ساعت 20 امروز در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش افزود: تمامی پذیرفته شدگان لازم است با در دست داشتن مدارک لازم و توجه به بند الف برگه راهنما که همزمان با اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد قبولی مراجعه کنند.
وی ادامه داد: پذیرفته شدگان باید ابتدا برای اطلاع از برنامه زمانی، مکان و مدارک مورد نیاز به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزشی محل قبولی مراجعه کنند و در صورتی که برنامه زمانی خاصی از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام نشده باشد باید در روزهای 11و 12 بهمن ماه برای ثبت نام به این مراکز مراجعه کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش خاطرنشان کرد: عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان به محل‌ قبولی به منزله انصراف تلقی می شود.
توکلی گفت: با توجه به اینکه اسامی پذیرفه شدگان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 95 در روز دوشنبه چهارم بهمن ماه اعلام شده، و فهرست اسامی رشته های نیمه متمرکز آزمون سراسری 95 نیز امروز منتشر می شود افرادی که در هر دو مرحله در دو رشته قبول شده اند، می توانند بر اساس خواسته خود یکی از کدرشته محل های قبولی را انتخاب کنند.
توکلی اظهار داشت: بدیهی است که ثبت نام در یکی از دو کدرشته قبولی به منزله انصراف از رشته قبولی دیگر تلقی شده و ادامه تحصیل در آن رشته دیگر امکان پذیر نخواهد بود.
مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: با توجه به اعلام نشدن فهرست اسامی پذیرفته شدگان در برخی کدرشته ها، داوطلبان باید بندهای 2 و 3 برگه راهنمای ثبت نام را مطالعه کنند.
وی تصریح کرد: تعداد متقاضیان رشته‌های‌ مختلف‌ تحصیلـی نیمه‌متمرکز دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی 31 هزار و 444 نفر بود و با توجه به ظرفیت 6 هزار و 765 نفری برای این مرحله در نهایت 5 هزار و 155 نفر پذیرفته‌شدند.

** مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۹۵ دانشگاه آزاد تمدید شد
فرصت ثبت نام انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون سراسری ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ بهمن ماه تمدید شد.
داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند و در مرحله قبلی انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب حداکثر ۲۰ رشته محل دانشگاهی اقدام کنند.
امکان ویرایش رشته/محل های انتخابی تا پایان مدت زمان ثبت نام برای داوطلبان فراهم است.

** تمدید مهلت ثبت درخواست عودت وجوه ثبت نام آزمونهای ارشد و دکتری
مهلت زمان ثبت درخواست برای عودت وجوه داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سال ۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ بهمن ماه تمدید شد.
آن دسته از داوطلبانی که در مرحله قبل نسبت به ثبت نام خود در سامانه عودت وجوه اقدام و بدلیل ثبت نادرست اطلاعات، موفق به دریافت وجه کارت اعتباری ثبت نام خود نشده اند و داوطلبانی که در مرحله قبل موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اند، می توانند برای ثبت اطلاعات حساب خود به سامانه www.azmoon.org مراجعه کنند.
داوطلبان لازم است با شناسه ثبت نام و رمزی که در اختیار دارند، با مراجعه به سامانه www.azmoon.org نسبت به ثبت اطلاعات حساب خود اقدام کنند.
اطلاعات حساب شامل: نام و نام خانوادگی صاحب حساب و شماره شبای حساب است که لازم است به نام شخص داوطلب آزمون باشد.
داوطلبان لازم است در وارد کردن شماره شبای حساب خود دقت کنند زیرا در صورت عدم ثبت اطلاعات صحیح امکان عودت وجه ثبت نام وجود ندارد.
از آنجایی که برای هر کارت اعتباری خریداری شده تنها یک بار امکان ثبت نام وجود دارد، لازم است داوطلبان در وارد کردن اطلاعات دقت کنند زیرا امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی وجود ندارد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *