حسن زاده لطفی: لزوم اهتمام واحدهای دانشگاهی در تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی

حسن زاده لطفی: لزوم اهتمام واحدهای دانشگاهی در تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تسلیت شهادت جان‌برکفان آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو و تسلیت مجدد درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی، ریاست هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت‌های دکتر معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برای ارتقای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این استان و رفع مشکلات آن‌ها تشکر کرد.

حسین‌زاده لطفی گفت: «پایش رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان باید صورت گیرد و همچنین باید به استان‌های مجاور توجه داشت چرا که دریافت رشته محل‌های موازی در واحدهای دانشگاهی علی‌رغم کم کردن دانشجو و تقسیم آن در نهایت منجر به تعطیلی آن رشته می‌شود. امیدوارم هر چه سریع‌تر کمیته‌های پایش رشته‌های دانشگاهی در استان‌ها تشکیل شود.»

او ساختار شبکه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی را سیستم منحصر‌به‌فرد و مختص این دانشگاه دانست و گفت: «همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه یکسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همین ساختار شبکه‌ای است که موجب شده است کمترین ضربه و آسیب به بدنه دانشگاه آزاد اسلامی وارد شود.»

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار برقراری هر چه سریع‌تر ثبات شغلی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه شد و گفت: «دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی به سرعت انجام شود. با تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه، در فرایند تبدیل وضعیت بدون ارتقای مرتبه علمی، در صورتیکه عضو هیات علمی موفق به کسب ۸۵ درصد حداقل امتیاز ارتقا شود، این امر رخ خواهد داد.»

او در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه به کارگیری اعضا هیات علمی دانشجوی دکتری گفت: «به کارگیری دانشجویان در مقطع دکتری برای تدریس دروس جبرانی مجاز ولی ارائه دروس تخصصی به آنها غیرمجاز است. ما باید تمام تلاش خود را برای ارائه مطالب علمی با کیفیت بالا به دانشجویان به کارگیریم.»

در ادامه این جلسه معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گزارشی از روند آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، جذب دانشجو و تعداد اعضای هیات علمی این استان ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *