تصویب رشته دکتری زیست فناوری میکروبی در دانشگاه آزاد شهرکرد

رشته جدید دکتری تخصصی «زیست فناوری میکروبی» در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصویب شد.
تصویب رشته دکتری تخصصی زیست فناوری میکروبی در دانشگاه آزاد شهرکرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، از تصویب و پذیرش رشته جدید دکتری تخصصی «زیست فناوری میکروبی» از مهرماه ۹۵ در این واحد دانشگاهی خبر داد.

دکتر عبدالله قاسمی گفت: داوطلبان تحصیل در این رشته می توانند در زمان های اعلام شده از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، با مراجعه به نشانی azmoon.org نسبت به ثبت نام آزمون کتبی و سپس مصاحبه علمی اقدام کنند.

وی، با اشاره به اهمیت این رشته دکتری در واحد شهرکرد، و رشد مشاغل حاصل از زیست فناوری در سال‌های اخیر افزود: با توجه به ناشناخته بودن اغلب میکروارگانیسم‌ها در سطح جهانی و نقش همین تعداد از میکروارگانیسم‌ها در تأمین حدود ۹۰ درصد از فرآورده‌های زیست فناوری، تلاش در این حوزه می‌تواند منجر به افزایش سریع رتبه علمی کشور شود.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به ارزش افزوده فعالیت‌های زیست فناوری و نقش میکروارگانیسم‌ها در تأمین نیازهای انسان، دانش‌آموختگان رشته دکتری تخصصی زیست فناوری میکروبی می‌توانند سهم بسزایی در افزایش ثروت و کارآفرینی هم داشته باشند.

وی، یکی از شاخصه های توسعه و پیشرفت هر واحد دانشگاهی را ارتقای رشته های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بیان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تلاش می کند با زیرساخت ها و پتانسیل های موجود، گام های موثری را در زمینه پیشرفت علمی جوانان این مرز و بوم بردارد.

گفتنی است: رشته «زیست فناوری میکروبی» یکی از رشته های جدید و بین رشته ای بیوتکنولوژی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *