هیات دانشگاهی ایران درمجارستان

هیات دانشگاهی ایران درمجارستان

هیات دانشگاهی ایران درمجارستان؛ بررسی راههای همکاری واعطای بورسیه به متقاضیان ایرانی در دستور کاراست

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، ‘رامتین حدیقی’ رئیس مرکز خدمت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، ‘ابراهیم حاجی زاده’ مدیر کل اعزام دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ‘علی خردمند’ معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین در رابطه با فرایند اعطای 100 بورسیه سال جاری مجارستان به متقاضیان ایرانی به تبادل نظر پرداختند.
اعضای این هیات همچنین در دیدار با انجمن پزشکان ایرانی فارغ التحصیل مجارستان که در محل سفارت کشورمان در بوداپست انجام شد، بر حل و فصل مشکلات فارغ التحصیلان و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه مجارستان تاکید کردند.
‘غلامعلی رجبی یزدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست در این نشست با اشاره به تعداد بالای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مجارستان اظهار داشت: بالغ بر یک هزار و 500 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های مجارستان مشغول به تحصیل هستند که اغلب آنها رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را انتخاب کرده اند.
وی افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های این دانشجویان ارزیابی مدارک تحصیلی آنها در ایران است که امیدواریم با تمهیدات قانونی این امر حل و فصل شده و پزشکان فارغ التحصیل در مجارستان بتوانند به ارائه خدمت به هموطنان کشور مشغول شوند.
حدیقی در سخنانی در جمع اعضای انجمن پزشکان ایرانی فارغ التحصیل مجارستان با بیان این که مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به نیازهای مراجعین در سه حوزه دانش آموختگان داخل، بورس ها و دانشجویان و دانش آموختگان خارج از کشور فعالیت می‌ کند، اظهار داشت: براساس تصمیمات اخیر، دانشگاه های کشورهای مختلف براساس استانداردهای معتبر جهانی همچون کیو.اس، شانگ های و تایمز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست در ارتباط با ارزیابی مدارک دانشگاه های مجارستان تاکید کرد که دانشگاه های سگد، پچ، دبرسن، سملوایز، اقتصاد و تکنولوژی بوداپست، اتوش لوراند در زمره دانشگاه های مورد تایید در مجارستان جهت ورودی های سال 2017 و 2018 قلمداد می شوند.
وی تاکید کرد تمام تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در راستای حفظ سلامت فرد و جامعه بوده و سعی شده تا با در نظر داشتن این دو عامل مشکلات فارغ التحصیلان حل و فصل شود.
حاجی زاده مدیرکل بورس های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با تشریح سیاست ها و برنامه های کشور در زمینه اعطای بورس و همچنین نحوه ارزیابی مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: این وزارتخانه آمادگی دارد با دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص دانشگاه های مجارستان از جمله سیلابس های درسی و شرایط و وضعیت علمی و رتبه جهانی آنها، نسبت به ارزیابی مدارک دانشجویان اقدام شود.
وی آمادگی ایران جهت همکاری با دانشگاه های مجارستان در زمینه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.
هیات دانشگاهی ایران در سفر به مجارستان علاوه بر نشست یاد شده با معاون وزارت توانمندی های انسانی مجارستان، رئیس دانشگاه پچ و روسای دانشکده های پزشکی و داروسازی این دانشگاه و همچنین معاون رئیس دانشگاه سلموایز دیدار و در مورد افزایش همکاری های علمی و تبادل استاد و دانشجو بحث و تبادل نظر کرده و در شهر پچ با دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه این شهر دیدار و به سئوالات آنها در خصوص موضوعات مختلف پاسخ داده شد.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *