بازدید وزیر علوم از دبیرخانه جشنواره فارابی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی

بازدید وزیر علوم از دبیرخانه جشنواره فارابی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی

 

بازدید وزیر علوم از دبیرخانه جشنواره فارابی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی در این بازدید ضمن قدردانی از دست اندرکاران دبیرخانه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی، بر ضرورت توجه بیشتربه علوم انسانی تاکید کرد و جایگاه جشنواره بین المللی فارابی را به عنوان بزرگ ترین جشنواره علوم انسانی در کشور، گامی مهم در جهت تجلیل از عالمان علوم انسانی ارزیابی کرد.
حسین میرزایی رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی نیز با تشکر از توجه خاص وزیر علوم به این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره فارابی، عملا نوعی فراهم آوردن مقدمات شکل گیری شبکه نخبگان علوم انسانی کشور است.
رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های جشنواره فارابی، شناساندن مفاخر علوم انسانی به عموم مردم است و در این راستا قصد داریم با همکاری و هماهنگی شهرداری تهران از تبلیغات محیطی شهر در جهت شناساندن این مفاخر بهره بگیریم.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه های این دبیرخانه، ترجمه و چاپ آثار ایران‌ شناسان و اسلام ‌شناسانی است که در هشت دوره جشنواره بین المللی فارابی به عنوان آثار برتر انتخاب شده‌اند.
جشنواره بین المللی فارابی در جایگاه مهم‌ترین رخداد علوم انسانی کشور به زودی برگزار می شود.

** وزیر علوم، از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی بازدید کرد
در اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طور سرزده از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی بازدید کرد.
محمد فرهادی با حضور در جمع اعضای هیئت علمی و کارکنان پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، سالگرد پبروزی انقلاب اسلامی را تبریک و به ذکر خاطره ای از روزهای منتهی به 12 بهمن سال 1357 و حضور در بهشت زهرا (س) پرداخت.
وی از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به عنوان اطاق فکر وزارت علوم ذکر کرد که می تواند در برنامه ریزی فعالیت ها و پاسخگویی وزارت علوم به نیازهای جامعه نقش ایفا کند و بهتر است در این زمینه از نظرات صاحبنظران دارای دغدغه های علمی و فرهنگی استفاده کند.
فرهادی ضمن تقدیر از آثار تولید شده، ترجمه و تالیف و پژوهش های مرتبط با فرهنگ دانشگاهی و آموزش عالی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از نتایج این پژوهش ها و کتاب های منتشره استفاده کرده و طرح های پژوهشی مرتبط با حوزه فرهنگ و جامعه را به این پژوهشکده واگذار کنند.
وزیر علوم تاکید کرد: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به آینده نگاری آموزش عالی توجه بیشتری کند و برای انجام پژوهش های لازم در خصوص رشته های تحصیلی بین رشته ای و کاربردی شدن رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی برنامه ریزی کند.
در ادامه این نشست حسین میرزایی رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، ضمن سپاس از حضور وزیر علوم در این پژوهشکده و با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از فعالیت های انجام شده در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی را ارائه کرد.
وی گفت: تاکنون در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی230 عنوان کتاب تالیف و ترجمه شده است که 25 عنوان آن متعلق به دو سال اخیر است.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، ماموریت اصلی این پژوهشکده را انجام مطالعات فرهنگی و اجتماعی، آموزش عالی و علم و فناوری دانست و گفت: این پژوهشکده حامی انجمن های علمی علوم انسانی است و در برگزاری همایش ها و انتشار مشترک آثار علمی با این انجمن ها همکاری می کند.
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت علوم، این پژوهشکده بتواند نقش پررنگ تری در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های آموزش عالی کشور ایفا کند.
وی در خصوص ساختار پژوهشکده اظهار داشت: گروه های پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی شامل گروههای مطالعات اجتماعی، مطالعات فرهنگی،مطالعات زنان و مطالعات آینده نگر است که همه این گروهها و اعضای هیئت علمی آن دارای برنامه پژوهشی سه ساله هستند.
میرزایی گفت: برنامه سال 1396 پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، اختصاص یک میز پژوهشی برای هر هضو هیئت علمی است تا بر اساس ماموریت و اعتبار مالی مشخص، فعالیت های پژوهشی خودرا انجام دهد و در خصوص موضوع پژوهشی خود به تشکیل اطاق فکر، انتشار کتاب ، برگزاری همایش و تعریف طر ح های پژوهشی مبادرت کند.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *