فاز ١ و ٢ سامانه جامع امور دانشجویان افتتاح شد

فاز ١ و ٢ سامانه جامع امور دانشجویان افتتاح شد

فاز ١ و ٢ سامانه جامع امور دانشجویان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در مراسم افتتاح فازهای ١ و ٢ سامانه جامع امور دانشجویان، آرائه خدمات بهتر، سریعتر و به روزتر را اصلی ترین هدف این سازمان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
مجتبی صدیقی افزود: از آنجا که ٧٠ درصد مراجعات وزارت علوم مربوط به سازمان امور دانشجویان است، تکمیل سامانه خدمات رسانی به دانشجویان، حجم مراجعات حضوری این وزارتخانه را به شدت کاهش خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 90 هزار مراجعه حضوری به سازمان امور دانشجویان، ثبت شده است که قبلا این آمار 150 هزار نفر در سال بود و کاهش مراجعات در سایه الکترونیکی کردن بخشهایی از خدمات این سازمان محقق شده است.
صدیقی با بیان اینکه 70 درصد مراجعات سازمان امور دانشجویان مربوط به چهار اداره کل امور دانشجویان داخل، دانش آموختگان، دانشجویان خارج و بورس و اعزام است، گفت: با توجه به همین موضوع، ارائه خدمات این چهار اداره کل به صورت الکترونیکی را در اولویت قرار دادیم و دیگر ادارات کل مانند تربیت بدنی، مشاوره و نظارت و پیگیری که مراجعان کمتری دارند نیز طی دو سه ماه آینده به سامانه جامع امور دانشجویان اضافه خواهند شد.
معاون وزیر علوم در تشریح مزایای راه اندازی این سامانه جامع برای سازمان امور دانشجویان بیان داشت: با این کار، یک بانک اطلاعاتی کامل از حوزه دانشجویی ایجاد می شود و امکان گزارش گیری آماری جامع و دقیق و امکان برنامه ریزی، تصمیم گیری و سیاستگذاری مناسب فراهم خواهد شد.
وی کاهش مراجعات حضوری، تسریع در امور خدمات رسانی، افزایش دقت و کاهش خطاهای انسانی و جلوگیری از تخلفات را از دیگر مزایای ایجاد این سامانه جامع ذکر کرد.
صدیقی، استعلام مدارک تحصیلی دانش آموختگان داخل و خارج، صدور گواهی اشتغال به تحصیل متمرکز و قابل استعلام و لغو تعهد آموزش رایگان را که قبلا به صورت توزیع شده در دانشگاه ها انجام می شد، از جمله خدمات جدیدی اعلام کرد که توسط سامانه جامع بدون نیاز به مراجعه حضوری قابل ارائه خواهد بود.
دسترسی به سامانه جامع امور دانشجویان از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir امکانپذیر است.

**برگزاری مراسم معرفی دانشجویان نمونه 95 در چهارم اسفند
رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین از برگزاری بیست و پنجمین دوره معرفی دانشجویان نمونه کشور در چهارم اسفندماه خبر داد.
وی افزود: هماهنگی های لازم میان وزارتخانه های علوم و بهداشت در زمینه انتخاب دانشجویان نمونه امسال صورت گرفته و داوری ها پایان یافته است و برگزیدگان این دوره، جوایز خود را از دست معاون اول رئیس جمهوری دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *